  • 1. Data: 2007-06-12 19:09:05
    Temat: wezwanie do prokuratury jako podejrzany (art. 270 par 1 kk)
    Od: "borkon" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Wlasnie dostalem wezwanie do prokuratora w charakterze podejrzanego z
    artykulu 270 par. 1 kk.

    I wlasnie zastanawiam sie czemu.

    Sprawa wyglada tak.

    Firma X zlecila firmie, w ktorej pracuje na etacie, wymiane monitora u
    swojego klienta. Poniewaz firma X jest w innym miescie, monitor z hurtowni
    odbieralem osobiscie, a prezes firmy X poprosil mnie o podpisanie sie przy
    odbiorze za niego na fakturze zakupu (osoba u ktorej odbieralem sprzet
    zostala o tym poinformowana).

    Sprzet zostal zainstalowany u klienta.
    Firma X zaplacila mojej firmie za wymiane monitora, zaplacili hurtowni za
    monitor, ale jak sie okazalo firma X nie wystawila faktury za monitor swojemu
    klientowi.
    Teraz w firmie X zmienil sie prezes, a mnie ciagaja po prokuraturach.
    Byly prezes firmy X byl wzywany rowniez i zeznal ze prosil mnie zebym wpisal
    jego imie i nazwisko na fakturze.

    W firmie X nie ma protokolu wykonania prac, u mnie w firmie nie moga go
    rowniez znalezc. U klienta firmy X protokol i gwarancja zostaly
    juz "zarchiwizowane" w niszczarce, bo sprawa miala miejsce juz prawie 2 lata
    temu.

    U klienta firmy X monitor stoi i dziala wysmienicie. Ma numery seryjne, ale
    na fakturze z hurtowni nie byly wpisane.

    I co teraz?
    Niby wszystko jest w porzadku, a ja mam nieprzyjemnosci bo ksiegowa nie
    wystawila faktury?

    Co moge zrobic?

    Pozdrawiam
    Borkon

  • 2. Data: 2007-06-12 19:32:48
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    borkon napisał(a):
    > I co teraz?
    > Niby wszystko jest w porzadku,

    niby co jest w porządku? myślisz że możesz podpisywać się za inne osoby?

    > Co moge zrobic?

    uzgodnić z prokuratorem łagodną karę, namówić go na umorzenie z racji
    znikomej szkodliwości społecznej (mało prawdopodobne, już łatwiej sąd)

    KG

  • 3. Data: 2007-06-12 20:28:43
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "borkon" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Byly prezes firmy X byl wzywany rowniez i zeznal ze prosil mnie zebym
    > wpisal
    > jego imie i nazwisko na fakturze.

    moja rada jest tak proś by potraktowano Cię bardzo łagodnie a rada na
    przyśzłość i po wsze czasy:

    1 nigdy ,nigdy nigdy nie podpisywać dokumentów cudzym nazwiskiem ani nie
    podrabiać podpisów,jeżęli już muszisz taki podpis złożyć to jano i wyraźnie
    napisać doebrał i tu swoje imię i nazwisko czytalenie i podpis nieczytelny

    2 nigdy ale to nigdy nie przyjmuj i nie odbieraj przesyłek poleconych
    ,paczek,i innych przesyłek adresowanych nie do Ciebie lub adresowanych na
    twój adres zamieszkania ale z błędnym nazwiskiem ,imieniem lub innymi
    błędnymi danymi do wydania których, doręczyciel wymaga podpisu,bo możesz
    sobie narobić poważnych kłopotów ale jescze wiekszch osobie do której
    przesyłka była adresowana.

    akohoro

  • 4. Data: 2007-06-12 20:36:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "borkon" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Podpisując jakiś dokument w imieniu innej osoby mimo wszystko podpisuje się
    go własnym imieniem i nazwiskiem dodając z upoważnienia.

  • 5. Data: 2007-06-13 06:07:09
    Od: " borkon" <b...@g...pl>

    > Podpisując jakiś dokument w imieniu innej osoby mimo wszystko podpisuje się
    > go własnym imieniem i nazwiskiem dodając z upoważnienia.

    Czyli mimo to, ze osoba, za ktora sie podpisalem twierdzi, ze prosila mnie o
    to, to bede ukarany?

  • 6. Data: 2007-06-13 15:45:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " borkon" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli mimo to, ze osoba, za ktora sie podpisalem twierdzi, ze prosila
    > mnie o
    > to, to bede ukarany?

    Czy będziesz ukarany, to nie wiadomo. Pewnym jest, że jest to zabronione.