  • 1. Data: 2007-06-12 16:20:39
    Temat: opłata za niepodjęte studaia zaoczne
    Od: Piotr Foks <j...@p...pl>

    Witam wszystkich,
    Syn łożył podanie o przyjęcie na studia zaoczne. Studiów nie podjął, nie
    odebrał legitymacji ani indeksu. Umowy z uczelnią nie podpisywał. Prawdę
    mówiąc od złożenia papierów nawet sie tam nie pokazał. W styczniu przyszło
    pismo o skreśleniu go z listy studentów. Teraz przyszło wezwnie do zapłaty
    za 4 miesiące, tzn październik-styczeń. Wg. Prawa o szkolnictwie wyższym
    (art 160 ust 3)
    "Warunki odpłatności za studia określa umowa zawarta między uczelnią a
    studentem w formie pisemnej." W wezwaniu do zapłaty napisali że nie
    podpisanie przez studenta umowy nie zwalnia z obowiązku wniesienia opłaty.
    Czy mają prowo żądać tych pieniędzy?????

    Piotr

  • 2. Data: 2007-06-13 00:18:27
    Temat: Re: opłata za niepodjęte studaia zaoczne
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr Foks" <j...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > mówiąc od złożenia papierów nawet sie tam nie pokazał. W styczniu przyszło
    > pismo o skreśleniu go z listy studentów.

    Nie mogli go skreślić z listy studentów, bo nawet studentem nie zaczął być.
    To pierwsze pismo już jest ciężką pomyłką.
    Z jakiego semestru niby go mieli skreślić skoro on sie nawet na żaden
    semestr nie zapisał poprzez złożenie indeksu z wpisem na semestr?

> [...]
    > podpisanie przez studenta umowy nie zwalnia z obowiązku wniesienia opłaty.
    > Czy mają prowo żądać tych pieniędzy?????

    Ciekawe.
    To jak sie okaże, że ja mam treść umowy między tobą a mną, że pożyczyłeś mi
    1000 zł, to wg nich, fakt że jej nie podpisałeś nie zwalnia cię z obowiązku
    spłaty.
    Generalnie nalezy ich ciężko olać, bo od samego początku to co robią to
    kompletne pomylenie z poplątaniem.
    Najlepiej w ogóle nie odpisywac, szukają frajerów do naciągnięcia.

  • 3. Data: 2007-06-13 07:31:41
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    > Generalnie nalezy ich ciężko olać, bo od samego początku to co robią to
    > kompletne pomylenie z poplątaniem.
    > Najlepiej w ogóle nie odpisywac, szukają frajerów do naciągnięcia.

    Nie olac tylko podac do wiadomosci co to za madra szkola i odpowiednim
    organom zglosic probe wyludzenia pieniedzy.

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2007-06-13 15:25:18
    Od: Piotr Foks <j...@p...pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2007 07:31:41 -0000, Marchefkowy napisał(a):

    > Nie olac tylko podac do wiadomosci co to za madra szkola i odpowiednim
    > organom zglosic probe wyludzenia pieniedzy.
    >

    > pozdrawiam.

    Przyznam się, że sam myślałem czy nie zgłosić do prokuratury podejrzania o
    popełnieniu przęstępstwa. Smaku całej sprawie dodaje fakt, że to wydział
    prawa poważnego (jak do tej pory myślałem) uniwersytetu.

    również pozdrawiam,