  • 1. Data: 2008-04-17 12:39:32
    Temat: wazność umowy o pracę niezgodnej z przepisami.
    Od: ala <r...@g...com>

    Witam,

    w nowym miejscu pracy otrzymałam umowę o pracę z nagłówkiem 'umowa na
    okres próbny' na okres 5 miesięcy. Podpisałam tę umowe, jednak
    sprawdzilam pozniej, ze taka umowa na okres próbny moze byc zawarta
    maksymalnie na 3 miesiace. Czy ta moja umowa jest w tym momencie
    niewazna? A ja pracuje na dobra sprawe 'na czarno'? Niestety od dwoch
    tygodni nie moge doprosic sie wystawienia poprawnej umowy. Jakie
    konsekwencje dla mnie oraz dla firmy mnie zatrudniajacej moze miec
    taka niewazna umowa? Czy jesli bede miec np wypadek w miejscu pracy to
    nie dostane odszkodowania bo umowa o prace jest prawnie wadliwa?

    pozdrawiam i z gory dziekuje za opinie,

    ala.

  • 2. Data: 2008-04-17 12:41:40
    Temat: Re: wazność umowy o pracę niezgodnej z przepisami.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ala pisze:
> [...]
    > taka niewazna umowa? Czy jesli bede miec np wypadek w miejscu pracy to
    > nie dostane odszkodowania bo umowa o prace jest prawnie wadliwa?

    Umowa taka jest ważna. Ponieważ umowa o pracę na okres próbny może
    być zawarta na maksymalnie 3 miesiące, IMHO Twoja umowa jest w takim
    razie zwykłą umową na czas określony.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-04-17 12:48:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Umowa jest ważna, ale na zasadach niesprzecznych z kp. Wydaje się być
    słusznym pogląd, że to zwykła umowa na czaso określony. Treść umowy jest
    ważniejsza niż tytuł, a z treści wynika to co powyżej.

  • 4. Data: 2008-04-17 13:04:32
    Od: ala <r...@g...com>

    On 17 Kwi, 14:48, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > Umowa jest ważna, ale na zasadach niesprzecznych z kp. Wydaje się być
    > słusznym pogląd, że to zwykła umowa na czaso określony. Treść umowy jest
    > ważniejsza niż tytuł, a z treści wynika to co powyżej.

    Dziękuje za obie odpowiedzi.
    Jeszcze jedno pytanie: Jakie są zatem możliwości wypowiedzenia umowy
    na czas określony ze strony pracodawcy i ze strony pracownika? Jaki
    jest okres wypowiedzenia? W mojej umowie nie ma informacji żadnej o
    możliwościach odnośnie wypowiedzenia umowy.

    ala.

  • 5. Data: 2008-04-17 13:07:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ala pisze:

> [...]
    > jest okres wypowiedzenia? W mojej umowie nie ma informacji żadnej o
    > możliwościach odnośnie wypowiedzenia umowy.

    Umowy na czas określony nieprzekraczającej 6 miesięcy nie można
    rozwiązać za wypowiedzeniem.

    Jedynie w umowie na czas określony ponad 6 miesięcy strony mogą
    umieścić warunek umożliwiający jej rozwiązanie z zachowaniem
    dwutygodniowego terminu wypowiedzenia.

    Zatem Twojej 5-miesięcznej umowy nie można rozwiązać za
    wypowiedzeniem bez względu na zapisane w niej warunki.

  • 6. Data: 2008-04-17 13:15:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 17 Apr 2008 06:04:32 -0700, ala napisał(a):

> [...]
    > okres wypowiedzenia? W mojej umowie nie ma informacji żadnej o
    > możliwościach odnośnie wypowiedzenia umowy.

    Bo umowy na czas określony krótszy niż 6 miesięcy nie wolno wypowiedzieć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 7. Data: 2008-04-18 06:31:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "ala" <r...@g...com> napisał
    >Jeszcze jedno pytanie: Jakie są zatem możliwości wypowiedzenia umowy
    >na czas określony ze strony pracodawcy i ze strony pracownika? Jaki
    >jest okres wypowiedzenia?

    A tak trudno zaglądnąć do kodeksu pracy...? To akurat nie jest zawiłe. Nie
    boli. Zachęcam, może znajdziesz inne ciekawe rzeczy. Prawo jest dla ludzi.

  • 8. Data: 2008-04-20 18:31:22
    Od: "facet" <z...@w...pl>

    > Bo umowy na czas określony krótszy niż 6 miesięcy nie wolno wypowiedzieć.

    Czy umowa na 6 mc i 1 dzien jest umowa, w przypadku ktorej mozna przewidziec
    2 tygodniowy okres wypowiedzenia? Niby oczywiste, bo ma powyzej 6 mc, ale
    zastanawiam sie, czy jest to rozumiane tak doslownie (np. okres
    wypowiedzenia 1 mc w rzeczywistosci moze byc dluzszy bo skutek jest na
    koniec miesiaca).