eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoważne i ciekawe, prosze o pomoc, niesłuszne oskażenie - kto za to odpowiada ? › ważne i ciekawe, prosze o pomoc, niesłuszne oskażenie - kto za to odpowiada ?
    From: "Smutny30" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ważne i ciekawe, prosze o pomoc, niesłuszne oskażenie - kto za to
    odpowiada ?
    Date: Thu, 2 Oct 2003 14:17:27 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@tlxt4.talex.com.pl

    Witam

    Moja znajoma znalazła się w bardzo nieprzyjemnej sytuacji. Jeden z byłych
    pracowników firmy, w której pracuje w dziale personalnym sfałszował
    zaświadczenie o wysokości zarobków. Bank zgłosił to na prokuraturę i w
    wyniku "śledztwa" postawiono jej zarzut uczestnictwa w fałszerstwie na
    podstawie prawdopodobnej zgodności charakteru pisma. Sprawa ma dla mnie
    następujące aspekty:

    1. Niesłusznie oskarżoną osobę znam bardzo dobrze i wiem , że nie zrobiłaby
    czegoś takiego.

    2. Zaświadczenie zostało podrobione poprzez skanowanie pieczątek, do których
    ona miała dostęp - gdyby chciała sfałszować zaświadczenie po prostu by je
    wystawiła podpisując się normalnie i stawiając pieczątkę, mniej by
    ryzykowała niż podrabiając.

    3. Kto odpowiada za szkody moralne wskutek niesłusznego oskarżenia. Znajomej
    grozi zwolnienie z zakładu pracy, który niestety po kilu latach nienagannej
    i sumiennej pracy nie potrafi się z nią solidaryzować.

    4. Z tego co wiem to podczas kontroli pisma popełniono uchybienie
    proceduralne nie biorąc próbki pisma znajomej na specjalnym formularzu.

    Mam pytania:

    Dlaczego na policji siedzą ludzie, którzy nie potrafią wzorem Borewicza z 07
    sporządzić portretu psychologicznego i sytuacyjnego osoby i wykluczyć ja z
    podejrzenia vide punkt 2 moich rozważań ?

    Kto odpowiada za krzywdy, które ponosi osoba niesłusznie oskarżona ? Czy
    można później dochodzić odszkodowania za straty moralne i materialne
    poniesione wskutek niesłusznego oskarżenia.

    Jak mogę jej pomóc ?! Dziewczyna nie ma kasy na prawnika z prawdziwego
    zdarzenia. Słyszałem kiedyś o jakiejś organizacji studentów prawa, która
    pomaga taniej.

    Dziewczynie niesłusznie postawiono poważne zarzuty, grozi jej utrata pracy,
    chciałbym zapobiec tragedii jaka może spotkać tę miła osobę w wyniku błędów
    i niekompetencji osób prowadzących dochodzenie.

    Wszelkie odpowiedzi będą mile widziane.

    Smutny30