eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoważne i ciekawe, prosze o pomoc, niesłuszne oskażenie - kto za to odpowiada ?Re: ważne i ciekawe, prosze o pomoc, niesłuszne oskażenie - kto za to odpowiada ?
  • Data: 2003-10-02 17:53:09
    Temat: Re: ważne i ciekawe, prosze o pomoc, niesłuszne oskażenie - kto za to odpowiada ?
    Od: "ben" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Słuchaj,  dzieczyna jest typu myszki, grzeczna, nieśmiała, skromna, uczciwa.
    > Nie zrobiłaby tego i myślę, że doświadczony śledczy, który musi być trochę
    > psychologiem powinien umieć wykluczyć taką osobę. Poza tym postaw się w jej
    > sytuacji. Zanjomy (ten facet nie był dla niej znajomym) prosi Cię o
    > sfałszowanie takiego zaśwodczenia. Ty masz dostęp do dokumentacji,
    > pieczatek. mozesz je wystawic "legalnie" i najwyżej potem przyanac się do
    > pomyłki. Ale nie Ty robisz ksero pieczątki, do której masz dostep i piszesz
    > własnym pismem lewe zasidczenia. Pomyśl sam czy to się kupy trzyma ?!

    Tu nie chodzi o to, że ja sądzę, że jak prokurator kogoś oskarża to ten ktoś
    jest z pewnością winny... Ja nie oceniam tej konkretnej sprawy. Prokurator może
    się pomylić i wtedy zdarza się, że wyrządza komuś krzywdę, jeśli przy tym
    zaniedba swoje obowiązki można mu postawić zarzut, w wyniku którego poniesie
    odpowiedzialność karną, ewentualnie cywilną (ale to nie on tylko prokuratura
    jako statio fisci Skarbu Państwa) Jest wiele takich zawodów, których
    przestawiciele przez swoje błędy wyrządzają ludziom krzywdę (lekarz, który
    postawi błedną diagnozę, inżynier, który źle obliczy nośność stropu, czy
    sędzia, który pomyli się w wyroku). Dopóki jednak robią to "w dobrej wierze"
    zgodnie z wymogami wiedzy to nie można się przyczepić... Trzeba też pamiętać,
    że taki prokurator prowadzi dziesiątki, jeśli nie setki różnych spraw, stukając
    w maszynę do pisania i nie mając pod ręką żadnej fachowej literatury (takie są
    realia, choć powoli się to zmienia) i pomyłka może się zdarzyć.
    Co do prawnika to myślę, że poprowadzenie całej sprawy może kosztować kilka
    tysięcy złotych

    > pozdr Olek
    również pozdrawiam
    Ben