  • 11. Data: 2010-03-30 16:34:08
    Temat: Re: utrata wartosci pojazdu z tytulu szkody (PZU)
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hosuoc$t4s$1@news.onet.pl Ariusz
    <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Jak są drzwi uszkodzone to i z pewnością zawiasy mogły ucierpieć, to że
    > nie widać nie znaczy, że tak nie jest. Zawsze przy okazji nawet drobnej
    > kolizji może dojść do "obrażeń wewnętrznych", które wyjdą dopiero po
    > czasie.
    To nawet nie o to chodzi. Elementy nadwozia w fanryce malowane są przez
    komputerowo sterowane automaty.
    Jest to bardzo równa powłoka lakiernicza, Istnieją fabryczne normy dotyczące
    tej grubości w poszczególnych obszarach bryły nadwozia.
    Lakiernik nawet malując fabrycznie nowy, oryginalny element (z fabrycznym
    zabezpieczeniem antykorozyjnym) tak równo powłoki nie położy, bo robi to
    ręcznie. Wykrycie naprawy, a więc zmniejszenie wartości z powodu uszkodzenia
    jest banalne do wykonania prostym czujnikiem grubości lakieru.
    Kupując tak młode uzywane auto tylko naiwniak nie przeprowadzi takiej
    kontroli.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2010-04-07 15:12:23
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-03-29 23:11, Robert Tomasik pisze:
    > Toteż można pomyśleć o skarżeniu cywilnie sprawcy. Jest podobno jakieś
    > orzeczenie Sądu Najwyższego na ten temat. Mnie to też interesuje, ale
    > jak dotąd nie znalazłem.

    a po co orzeczenie SN? art.415 kc nie wystarczy?

    KG

  • 13. Data: 2010-04-07 17:04:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > a po co orzeczenie SN? art.415 kc nie wystarczy?

    Mnie wystarczy, ale sądowi podobno nie zawsze.

  • 14. Data: 2010-04-09 14:01:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Apr 2010, kam wrote:

    > a po co orzeczenie SN? art.415 kc nie wystarczy?

    Nie, zdecydowanie nie.
    Na pewno potrzebny jest jeszcze art.361.2, z pytaniem czy owe "korzyści"
    nie powstają aby dopiero w momencie sprzedaży auta :) (i chyba na to
    potrzebne jest jakieś "wsparcie").

    pzdr, Gotfryd