  • 1. Data: 2010-03-29 19:48:06
    Temat: Ustalenie udziału spadkowego do zachowku
    Od: " wislany" <w...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Proszę mi napisać jak o wyliczyć:

    1. wartość spadku/2 *1/2
    2. wartość spadku/3 *1/2
    4. wartość spadku/4 *1/2

    Jest pozew o zachowek po małżeństwie (dziadkowie). Dziadek zmarł 2000r Babcia
    2002. Zmarli mieli dwóch synów. Spadek przypadł wnukowi (były dwa testamenty
    jeden dziadka drugi babci, obydwa otwarte i ogłoszone w 2009r). Jeden z synów
    wystąpił do sądu o zachowek od spadkobiercy.

    "Przy ustalaniu udziału spadkowego stanowiącego podstawę do obliczania
    zachowku uwzględnia się także spadkobierców niegodnych oraz spadkobierców,
    którzy spadek odrzucili, natomiast nie uwzględnia się spadkobierców, którzy
    zrzekli się dziedziczenia albo zostali wydziedziczeni."

    "Spadkobierca uznany za niegodnego zostaje wyłączony od dziedziczenia tak,
    jakby nie dożył otwarcia spadku......"

    Pozdrawiam
    wislany

  • 2. Data: 2010-03-29 20:12:53
    Temat: Re: Ustalenie udziału spadkowego do zachowku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wislany wrote:
    > Witam
    >
    > Proszę mi napisać jak o wyliczyć:
    >
    > 1. wartość spadku/2 *1/2
    > 2. wartość spadku/3 *1/2
    > 4. wartość spadku/4 *1/2

    Mozesz to rozszyfrowac?

  • 3. Data: 2010-03-29 20:28:57
    Od: " wislany" <w...@N...gazeta.pl>

    Która odpowiedz jest dobra 1,2,czy 3. Zachowek to wartość spadku / udział
    spadkowy (ilu spadkobierców ustawowych) * 1/2 lub 2/3 w zależności od tego czy
    uprawniony do zachowku w chwili otwarcia spadku był nieletni lub trwale
    niezdolny do pracy.

  • 4. Data: 2010-03-29 20:38:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wislany pisze:

    > Która odpowiedz jest dobra 1,2,czy 3.

    Żadna (zakładając że chodzi ci o to o czym myślę, po wyrazić pytania
    sensownie nie umiesz).
    Trzeba oddzielnie policzyć zachowek po babci i oddzielnie po dziadku.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2010-03-29 21:12:52
    Od: " wiślany" <w...@N...gazeta.pl>

    Chodzi mi o udział spadkowy. Napisałem to w temacie (tak to się nazywa). Pozew
    który przyszedł z sądu jest o zapłatę zachowku po małżeństwie. Nie ma tam mowy
    o osobnym wyliczeniu po dziadku i po babci. Sąd nie odrzucił tego pozwu wiec
    chyba może być w takiej formie.

    Pozdrawiam
    wislany

  • 6. Data: 2010-03-30 04:51:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wiślany pisze:

    > Sąd nie odrzucił tego pozwu wiec chyba może być w takiej formie.

    Nie można.
    Sąd odrzucić nie może, ale oddalić tak.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2010-03-30 06:24:55
    Od: " wislany" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Dziękuje za nauke:)Szkoda, że ja nie mogę tego oddalić:) Aha no i jak to
    wyliczyć?

    Pozdrawiam
    wiślany