  • 11. Data: 2008-09-14 21:29:08
    Temat: Re: utracone dane na dysku
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Paweł Marcisz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:078e5885-bc4b-471d-ab1b-36100b5580db@e53g2000hs
    a.googlegroups.com...
    On 14 Wrz, 19:46, Jan Werbiński <j...@j...com>
    wrote:
    > Masz POKWITOWANIE NA ODDANIE DANYCH DO SERWISU?
    > Nie?
    > To wypad.

    ROTFL. To że dane były na dysku w momencie oddania komputera do
    naprawy, może zostać dowiedzione na wiele innych sposobów - od zeznań

    ============

    I biegły znajdzie pirackie mp3 i piracki sofcik. Naprawdę proponuję wezwać
    biegłego i zrobić porządną awanturę nie patrząc na konsekwencje.

    Użytkownik powinien mieć uprawnienia do obsługi komputera.
    Posiadacz uprawnień robi BACKUPY i wie, że jest to elementarny etap obsługi
    komputera.
    Nierobiący backupów nie umie obsługiwać, lub nie zachował procedur = jest
    winny utraty danych.

    A teraz zajmijmy się tymi pirackimi filmami, co były na dysku. Office też
    nielegalny, a antywirus był darmowy ale nie do firmy.

    Ja naprawdę proponuję wezwać biegłych, niech zbadają zawartość dysku. :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2008-09-14 22:03:06
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 14 Wrz, 23:29, Jan Werbiński <j...@j...com>
    wrote:

    > Użytkownik powinien mieć uprawnienia do obsługi komputera.
    > Posiadacz uprawnień robi BACKUPY i wie, że jest to elementarny etap obsługi
    > komputera.

    Ale z czym dyskutujesz? Nie pisałem, że nie powinien robić back-upów.
    Pisałem, że Twoja opinia, jakoby do dochodzenia roszczeń było
    potrzebne jakieś pokwitowanie jest śmieszna. W dodatku, przyznasz,
    wyrażona w dość arogancki sposób.

  • 13. Data: 2008-09-14 23:44:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.09.2008 pawelj <pawel_jajko> napisał/a:
    > Czy to było celowe usunięcie czy usunięcie potrzebne do naprawy komputera?

    W pierwszej częsci zdania chciałeś zapytać, czy celem usunięcia było
    złośliwe działanie, tak? To zmienia tylko kwalifikację czynu na ewentualną
    karną, ale obowiązek naprawienia szkody jest taki sam. Jeśli usunięcie
    danych jest konieczne, to serwis musi mieć na to zgodę klienta. Często
    taka zgoda jest uzyskiwana na etapie przyjęcia zlecenia przez serwis.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2008-09-15 22:07:00
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    leon napisal:
    > chybas zwariowal. oni maja zrobic konkretny komponent sprzetu a nie
    > samowolnie
    > zmieniac wszystko. oddajac sprzet do naprawy w zlgoszeniu opisuje sie
    > konkretny problem.
    > rownie dobrze moglbys np oddac obraz do naprawy ramy a oni
    > samowolnie obraz nawalowali ponownie do tamten staro wygladal

    oni nic nie maja
    gwarancja jest ich oferta (nieobowiazkowa) dla ciebie
    jezeli pisze tam ze dane na dysku to twoja broszka to jezeli
    zajdzie taka potrzeba formatuja go, wymieniaja itp., itd.
    a ty mozesz sobie co najwyzej pomarudzic

    oni oferuja ci ze na takich a nie innych zasadach naprawia ci
    laptopa przez taki a nie inny czas, jak ci sie nie podoba to
    z gwarancji nie korzystasz...

  • 15. Data: 2008-09-16 12:20:11
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Marcin Debowski napisal:
    > Jeśli
    > usunięcie danych jest konieczne, to serwis musi mieć na to zgodę
    > klienta.

    imho wystarczy sam zapis w zasadach gwarancji ze korzystajac z
    mozliwosci naprawy gwarancyjnej jestesmy przygotowani na to ze
    moze byc konieczne usuniecie danych z dysku

  • 16. Data: 2008-09-16 12:41:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.09.2008 tg <a...@b...cpl> napisał/a:
    > imho wystarczy sam zapis w zasadach gwarancji ze korzystajac z
    > mozliwosci naprawy gwarancyjnej jestesmy przygotowani na to ze
    > moze byc konieczne usuniecie danych z dysku

    Myślę, że tak, ale przeważnie serwisy świadczą również usługi
    pozagwarancyjne, a formularz zgłoszenia jest często jeden.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2008-09-16 17:22:15
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 16-09-2008 o 00:07:00 tg <a...@b...cpl> napisał(a):

> [...]
    > zajdzie taka potrzeba formatuja go, wymieniaja itp., itd.
    > a ty mozesz sobie co najwyzej pomarudzic

    ja tego nie porawfie zrozumiec gdzie do wymiany
    wiatraczka procka jest potrzebna wymiana pyty i renstalka systemu?

    > oni oferuja ci ze na takich a nie innych zasadach naprawia ci
    > laptopa przez taki a nie inny czas, jak ci sie nie podoba to z gwarancji
    > nie korzystasz...

    wyjasnij mi, ktory to serwis bierze sobie dodatkowe koszty w postaci
    dodatkowej pracy i wymiany elementow ktore nie zglaszano ze sa wadliwe?
    taki serwis szybko by zbankrutwal jakby wymial dobre elementy

    leon

  • 18. Data: 2008-09-16 18:04:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    leon napisal:
    > ja tego nie porawfie zrozumiec gdzie do wymiany
    > wiatraczka procka jest potrzebna wymiana pyty i renstalka systemu?

    Pisales, ze maszyna zaplombowana, wiec skad wiesz, ze sprawa
    rozbijala sie o wiatraczek?

    > wyjasnij mi, ktory to serwis bierze sobie dodatkowe koszty w postaci
    > dodatkowej pracy i wymiany elementow ktore nie zglaszano ze sa wadliwe?

    Zglaszasz usterke maszyny. Diagnostyka gwarancyjna jest sprawa serwisu.
    Tobie nic do tego, o ile... faktycznie plyte wymieniono, a nie tylko
    na papierze ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2008-09-16 18:07:36
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    leon napisal:

    > ja tego nie porawfie zrozumiec gdzie do wymiany
    > wiatraczka procka jest potrzebna wymiana pyty i renstalka systemu?

    ja napisalem ze jest?

    > wyjasnij mi, ktory to serwis bierze sobie dodatkowe koszty w postaci
    > dodatkowej pracy i wymiany elementow ktore nie zglaszano ze sa wadliwe?
    > taki serwis szybko by zbankrutwal jakby wymial dobre elementy

    widocznie mieli powod, wyjasnij mi ktory serwis bawi sie w przywracanie
    systemow kiedy jest to niepotrzebne, szybko by zbankrutowali zajmujac sie
    kasowaniem dyskow zamiast naprawami

    widocznie w tym przypadku bylo to potrzebne, mieli pewnie prawo tak zrobic
    jezeli zgadza sie to z zapisami w karcie gwarancyjnej

    imho eot

  • 20. Data: 2008-09-16 19:01:08
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Tue, 16 Sep 2008 18:04:09 +0000 (UTC), Jacek_P wrote:

    > Zglaszasz usterke maszyny. Diagnostyka gwarancyjna jest sprawa serwisu.
    > Tobie nic do tego, o ile... faktycznie plyte wymieniono, a nie tylko
    > na papierze ;)

    A skąd Wam się w ogóle wzięło, że to w ramach gwarancji była usługa?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki