  • 41. Data: 2012-07-10 11:45:12
    Temat: Re: usunięcie niezameldowanej osoby
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > (z zastrzeżeniem że to OT, bo się wyjaśniło że źle zrozumiałem
    > meritum wątku)

    A skręcając w inną stronę - jak to jest z przebywaniem (mieszkaniem?)
    osób na zasadzie hotelu albo pensjonatu czy też pokoi gościnnych? Ich
    przecież przepisy o ochronie lokatorów nijak nie obejmują i
    'posiadaczami lokalu' się nie stają. Koniec pobytu, walizki za drzwi,
    won i koniec, żadnej eksmisji i lokalu zastępczego nie potrzeba.

    Co jest cechą odróżniającą przebywanie w lokalu na zasadzie
    'hotelowej' od przebywania na zasadzie 'mieszkaniowej'? I co
    przeszkadza właścicielom mieszkań w wynajmowaniu ich 'w stylu
    hotelowym', żeby się od roszczeń lokatorów uchronić?

    I czy rzeczony teść przebywa 'mieszkaniowo' czy 'hotelowo'?

    MJ

  • 42. Data: 2012-07-11 12:39:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jul 2012, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > przeszkadza właścicielom mieszkań w wynajmowaniu ich 'w stylu
    > hotelowym', żeby się od roszczeń lokatorów uchronić?

    Z ustawy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html

    ...wynika, że krytycznym słowem może być "w budynkach".
    Czyli to nie lokal jest "przeznaczony dla krótkotrwałego pobytu",
    a cały budynek.

    Orzecznictwa nie przeglądałem, ale tak wychodzi z gołej litery
    przepisu. Zastrzeżenia budzić może "w szczególności", ale do
    rozważenia mamy czy "w szczególności w budynkach", czy "w szczególności
    w bursach, domach wypoczynkowych itede". IMVHO to drugie (czyli
    "szczególność" nie określa listy otwartej dla wymogu budynków,
    a tylko dla rodzajów budynków, czyli lokal musi być "w budynku"
    w całości przeznaczonym na takie cele, a tylko lista rodzajów
    budynków jest otwarta).

    Nie pytaj mnie, czy można tak "przeznaczyć" dom jednorodzinny,
    bo nie wiem :) (ale sądzę że musiałoby tam być wiele lokali,
    z czego wszystkie albo wspólne/gospodarcze, albo "krótkotrwałe")

    Polosowałem guglem i tak właśnie wychodzi - jak ktoś ma
    taki "prawie najem", ale w budynku który "zasadniczo" jest
    hotelem, to może się zdziwić, np:
    http://forumprawne.org/prawo-nieruchomosci-lokalowe-
    budowlane/207184-zamieszkiwanie-w-hotelu-obowiazek-z
    achowania-terminow-wypowiedzenia.html
    "przecież w hotelu pan jest, żaden problem, jutro pan idzie do
    innego hotelu i tyle".

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2012-07-11 13:27:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > ...wynika, że krytycznym słowem może być "w budynkach".
    > Czyli to nie lokal jest "przeznaczony dla krótkotrwałego pobytu",
    > a cały budynek.

    Taaaa? To wszystkie 'pokoje do wynajęcia' (w mieszkaniu w bloku, a
    jakże), CouchSurfing albo agroturystyka (w domu jednorodzinnym) już
    pod ochronę lokatorów podpadają? Strach się bać. Co z pensjonatami, w
    których mieszka też właściciel z rodziną?

    MJ

  • 44. Data: 2012-07-11 13:41:53
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

> [...]
    >

    > ...wynika, że krytycznym słowem może być "w budynkach".
    > Czyli to nie lokal jest "przeznaczony dla krótkotrwałego pobytu",

    Hm... no to żeby płomień za szybko nie zgasł -
    W domach pomocy społecznej jest tzw. pokój gościnny.
    Budynek - jest do długotrwałego pobytu. Do śmierci.
    A wnuczuś, który miał tylko przenocować w pokoju gościnnym i jakoś nie
    potrafi się wyprowadzić? :)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 45. Data: 2012-07-11 19:06:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jul 2012, Michal Jankowski wrote:

    > Taaaa? To wszystkie 'pokoje do wynajęcia' (w mieszkaniu w bloku,
    > a jakże), CouchSurfing albo agroturystyka (w domu jednorodzinnym)

    Ha.
    No to poczekam sobie z boczku na kryterium ;) (wynikające
    z przepisu)

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2012-07-11 21:54:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ha.
    > No to poczekam sobie z boczku na kryterium ;) (wynikające
    > z przepisu)

    Wydaje mi sie, że w takim wypadku trzeba po prostu badać zgodny zamiar
    stron.

  • 47. Data: 2012-07-12 08:59:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-11 21:54, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1207111905320.2532@quad...

    > Wydaje mi sie, że w takim wypadku trzeba po prostu badać zgodny zamiar
    > stron.

    Czyli można mieszkać do czasu wykonania eksmisji, nic nowego :)

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2012-07-12 10:38:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Wydaje mi sie, że w takim wypadku trzeba po prostu badać zgodny zamiar
    > stron.

    Zgodny... Ja teściowi udostępniam pokój na święta na zasadzie
    hotelowej, a on u mnie mieszka na stałe...

    MJ

  • 49. Data: 2012-07-12 13:03:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli można mieszkać do czasu wykonania eksmisji, nic nowego :)

    No właśnie nei, bo zamiarem właściciela lokalu nie było udostępnienie do
    zamieszkania, tylko do krótkiergo pobytu.

  • 50. Data: 2012-07-12 13:03:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zgodny... Ja teściowi udostępniam pokój na święta na zasadzie
    > hotelowej, a on u mnie mieszka na stałe...

    O i po świętach już mieszka nielegalnie.