    From: Robert <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ustawa konsumencka i jej zawiłości
    Date: Fri, 13 Feb 2009 02:38:41 -0800 (PST)

    Witam Serdecznie!
    Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii jak postąpić, aby nie stracić
    uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową czy gwarancji. Otórz
    dokonałem zakupu urządzenia AGD w dużym markecie. W tymże sklepie
    znajduje się punkt serwisowy, gdzie można sprawdzić zakupiony sprzęt.
    Przekonany o tym po zapłaceniu w kasie udałem się do tego punktu.
    Okazało się, że nie ma możliwosci sprawdzenia tego sprzętu, ponieważ
    nie ma tu odpowiednich warunków (chodzi o płytę indukcyjną). Moim
    zdaniem jest to niezgodne z art 3 pkt 3 ustawy konsumenckiej
    "Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie
    warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru
    konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz
    funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów".
    Teraz jeśli okaże się że np. po uruchomieniu sprzętu w domu posiada
    cechy nie do zaakceptownia przeze mnie np. bardzo głośna praca, nie
    bedzie możliwości jego zwrotu gdyż urządzenie funkcjonuje, jest
    sprawne i nie ma podstaw do jego reklamacji. O tym, że głośno pracuje
    sprzedawca może twierdzić że nie wiedział. Sprzęt narazie pozostaje w
    punkcie serwisowym, odmówiono jego podłączenia i spawdzenia, a kiedy
    poprosiłem o to na piśmie ( w razie sporu) również odmówiono. Dla mnie
    sytuacja patowa. Jak byście postąpili? Wartośc sprzetu przekracza 2000
    takze moim zdaniem ma zastosowanie rownież art2 pkt 2 tejże ustawy
    "Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, według wzoru
    lub na próbę oraz sprzedaży za cenę powyżej dwóch tysięcy złotych
    sprzedawca jest obowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne
    postanowienia zawartej umowy.
    Pozdrawiam Robert