  • 21. Data: 2008-12-29 14:47:09
    Temat: Re: urlop na żądanie - zaległy
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Tutaj masz opis z sygnaturą: http://tinyurl.com/926p8e

    --
    The Gnome

  • 22. Data: 2008-12-29 14:52:27
    Od: gazebo <g...@c...net>

    gazebo pisze:

    > Tutaj masz opis z sygnaturą: http://tinyurl.com/926p8e

    PS I nie sądzę aby sie okazało jak to piszesz. :-) Chodzi o planowanie
    go wraz z nowo nabytym urlopem wypoczynkowym.

    --
    The Gnome

  • 23. Data: 2008-12-29 15:59:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    gazebo pisze:

    > Ależ właśnie jest. W roku, którym się należy. A urlopem wypoczynkowym
    > staje się dopiero nowym rokiem,

    A wcześniej niby czym był jak nie urlopem wypoczynkowym?

    Twój zakład ma rację - powinieneś dostać cały zaległy urlop do 31 marca
    kolejnego roku. Bez znaczenia jest to czy poprzedniego roku brałeś 4 dni
    "na żądanie", czy nie.
    I nie za bardzo wiedzę podstawy do wymyślania przez urzędników jakiś
    pokręconej interpretacji.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 24. Data: 2008-12-29 16:37:22
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Johnson pisze:

    > A wcześniej niby czym był jak nie urlopem wypoczynkowym?

    Wydzielonym z urlopu wypoczynkowego specjalnym dniem/dniami.

> [...]
    > "na żądanie", czy nie.
    > I nie za bardzo wiedzę podstawy do wymyślania przez urzędników jakiś

    Ja widzę. I nie tylko ja. I to od paru lat. :-) Firmy, niektóre,
    odstepowały od tego obowiązku/wymogu. Zakładam, że własnie z różnicy
    interpetacji.

    --
    The Gnome

  • 25. Data: 2008-12-29 16:47:19
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: gazebo <g...@c...net>

    > Widzę to: "W takich okolicznościach dopuszczalne jest udzielenie
    > niewykorzystanego w danym roku urlopu najpóźniej do końca pierwszego
    > kwartału następnego roku.
    > Omawiany obowiązek nie dotyczy udzielanych zgodnie z przepisami
    > art.167,2 Kodeksu pracy - 4 dni urlopu na żądanie pracownika."

    No właśnie. Chodzi o obowiązek udzielenia zaległego urlopu najpóźniej do
    marca roku nastepnego. Urlop na żadania niemoze byc zaległy, dlatego jego
    ten obowiązek nie dotyczy.

    > W takim razie cie nie zrozumiałem. Różnimy się oceną. Ja uznaję
    > zarówno komentarz jak i wykładnię GIP.

    Obie sa sprzeczne z przepisami.

    > Ależ właśnie jest.

    Nie jest. To urlop na specjalne okazje, w rodzaju "Halo praca? Dziecko mi
    zachorowało, dzisiaj nie przyjdę". W roku należy ci się 4 dni takiego
    urlopu i już. Nie da się tego przenosić. Bo nie.

    > W roku, którym się należy. A urlopem
    > wypoczynkowym staje się dopiero nowym rokiem, Proste i logiczne jak
    > dla mnie. I nie wiem jak może być zaległym skoro stał sie urlopem
    > wypoczynkowym dopiero 1 stycznia.

    Ale on jest wypoczynkowym również przed 1 stycznia.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 26. Data: 2008-12-29 16:48:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gazebo wrote:

> [...]
    > staje się dopiero nowym rokiem, Proste i logiczne jak dla mnie. I nie
    > wiem jak może być zaległym skoro stał sie urlopem wypoczynkowym dopiero

    on się nie stał urlopem wypoczynkowym od 1 stycznia.
    Zawsze nim był. 1 stycznia stracił tylko charakter "na żadanie".

  • 27. Data: 2008-12-29 16:48:34
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: gazebo <g...@c...net>

    > PS I nie sądzę aby sie okazało jak to piszesz. :-) Chodzi o
    > planowanie go wraz z nowo nabytym urlopem wypoczynkowym.

    Urlop na żadanie nie jest do planowania, to urlop, który powinno sie
    wykorzystać z powodu nie zaplanowanych zdarzeń.

  • 28. Data: 2008-12-29 16:49:48
    Od: Goomich <k...@i...eu>

> [...]

    > art.167,2 Kodeksu pracy - 4 dni urlopu na żądanie pracownika."

    No właśnie. Chodzi o obowiązek udzielenia zaległego urlopu najpóźniej
    do marca roku nastepnego. Urlop na żądanie nie może być zaległy,

  • 29. Data: 2008-12-29 16:50:25
    Od: gazebo <g...@c...net>

    witek pisze:

    > on się nie stał urlopem wypoczynkowym od 1 stycznia.
    > Zawsze nim był. 1 stycznia stracił tylko charakter "na żadanie".

    Czyli łapie się w te przepisy odrębne czy szczególne.

    --
    The Gnome

  • 30. Data: 2008-12-29 16:52:51
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Goomich pisze:

    > Urlop na żadanie nie jest do planowania, to urlop, który powinno sie
    > wykorzystać z powodu nie zaplanowanych zdarzeń.

    Zgadza się.

    --
    The Gnome