  • 61. Data: 2008-12-31 13:12:19
    Temat: Re: urlop na żądanie - zaległy
    Od: gazebo <g...@c...net>

    witek pisze:

    > Ja bym to podsumował krótko. Głupoty.

    Super.

    --
    The Gnome

  • 62. Data: 2008-12-31 13:16:32
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Goomich pisze:

    > Z tym się zgadzamy. Problem jest w tym, że GIP uważa, że te normalne dni
    > urlopu są jednak nienormalne i można je dodać w ciągu całego roku, gdy
    > tymczasem my i twój pracodawca uważamy, że jednak są normalne i można je
    > dodać tylko do konca marca.

    Tak, bowiem GIP, podobnie jak jest to w komentarzach do Kodeksu, stoi na
    stanowisku, że intencją ustawodawcy było aby pracownik mógł sobie
    planować całość urlopu w dowolnym terminie do końca roku.

    --
    The Gnome

  • 63. Data: 2008-12-31 14:45:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gazebo wrote:

    > Tak, bowiem GIP, podobnie jak jest to w komentarzach do Kodeksu, stoi na
    > stanowisku, że intencją ustawodawcy było aby pracownik mógł sobie
    > planować całość urlopu w dowolnym terminie do końca roku.

    A gdzie jest ta intencja, bo ja tego w ustawie nie widzę.

  • 64. Data: 2009-01-01 08:21:46
    Od: gazebo <g...@c...net>

    witek pisze:

    > A gdzie jest ta intencja, bo ja tego w ustawie nie widzę.

    Jak zostanę prawnikiem to ci powiem. Teraz to byłaby bezsensowna
    przepychanka. Gdyby prawo było tak jednoznaczne jak to traktujecie nie
    potrzebne byłyby komentarze (z których korzystają prawnicy) oraz opinie
    prawne PIP. Dla mnie to tak jakby komuś wcześniej nie przyszlo po prostu
    do głowy, że może być inaczej. Taki odruch.
    --
    The Gnome

  • 65. Data: 2009-01-01 08:53:53
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Mam całość tekstu: http://tinyurl.com/7zzxt8

    --
    The Gnome

  • 66. Data: 2009-01-01 12:04:37
    Od: gazebo <g...@c...net>

    gazebo pisze:

> [...]
    > prawne PIP. Dla mnie to tak jakby komuś wcześniej nie przyszlo po prostu
    > do głowy, że może być inaczej. Taki odruch.

    PS Poza tym tego typu sprawy rzadko trafiają do sądu, o ile w ogóle
    trafiają. Stąd takie 'drobiazgi' przeważnie pozostają poza orzecznictwem.

    --
    The Gnome

  • 67. Data: 2009-01-02 12:42:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2008, Goomich wrote:

    > You have one message from: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Ale w następnym artykule jest napisane, że jednak powinien.

    Możesz pełnymi zdania, co "powinien"?
    Bo wyciąłeś z cytatu, że poprzednio pisałeś o art. 162,
    a z następnego zaś wynika że pracodawca NIE powinien...
    Ja zaś (poprzednio) pytałem *co ma zrobić pracownik*
    (a nie co ma robić pracodawca, bo to wynika wprost
    z przepisu).
    Art.162 do tego nie ma nic.

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2009-01-02 12:55:47
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > Ja zaś (poprzednio) pytałem *co ma zrobić pracownik*
    > (a nie co ma robić pracodawca, bo to wynika wprost

    Art. 163.

    § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów. Plan urlopów
    ustala pracodawca, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność
    zapewnienia normalnego toku pracy. Planem urlopów nie obejmuje się części
    urlopu udzielanego pracownikowi zgodnie z art. 167 2.

    Powinien wziaść pod uwagę wnioski pracowników i powinien nie uwzględniać
    tych 4 dni w planie.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 69. Data: 2009-01-02 15:34:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, Goomich wrote:

    > Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> naskrobał/a
    [...]
> [...]
    > urlopu udzielanego pracownikowi zgodnie z art. 167 2.
    >
    > Powinien wziaść pod uwagę wnioski pracowników i powinien nie uwzględniać

    Dobra, jeszcze raz: pracodawca "nie powinien" i przepis JEST JASNY.

    Ale pracodawca ma to gdzieś i planuje "całość". Wbrew przepisowi.
    O taki przypadek było przeciez pytanie w wątku.

    Co "powinien" zrobić pracownik w takim układzie:
    - zignorować fakt ujęcia w planie urlopów owych 4 dni, i nie dostosować
    się przychodząc do pracy w któreś dni zaplanowane jako "urlop",
    a jeśli tak - to *w które*? (bo teza że w 4 ostatnie jest taka sobie :D)
    - nie zignorować planu, czyli wykorzystać cały urlop, bo nie da rady
    przeskoczyć powyższej uwagi, i dopiero iść do sądu/PIPu/czegokolwiek,
    w wyniku czego *może* się zdarzyć ze dostanie "słuszny wyrok" i zero
    efektów (bo urlop już wykorzystał i finito, wyrokiem sobie może)?

    Co teraz?
    :)

    pzdr, Gotfryd