    From: Tmi <d...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: umowa: wyrażenia i ich znaczenie / kilka przypadków
    Date: Thu, 23 Nov 2006 14:36:24 +0100

    Witam serdecznie,

    *Pytanie 1*:
    Czy to wyrażenie z umowy, dla osoby która ją podpisała:
    "Jeżeli na 60 dni przed upływem czasu na który zostałą podpisana umowa
    nie zostanie ona pisemnie rozwiązana, jest przedłużoa na kolejny rok."
    oraz
    "Zamawiający upoważnia BMM do wystawiania faktur VAT bez swojego podpisu."

    oznacza, że jeśli się nie rozwiąże pisemnie umowy, a otrzyma fakturę vat
    za kolejny rok należy ją zapłacić czy można to jakoś wszystko podważyć?

    *Pytanie 2*:
    Czy jeśli umowę podpisze pracownik firmy nieuprawniony do podpisywania
    takich umów i przybije pieczątke firmy, i zrobi to pomimo tego,iż na
    umowie napisane jest kto z kim podpisuje umowę oraz kto ma się podpisać
    mp. "właściciel firmy" to czy jest możliwość zmuszenia właściciela do
    wywiązania się z umowy i kto w tym wypadku ponosi odpowiedzialnośc?

    *Pytanie 3*:
    Jeśli mam lokal gastronomiczny i przychodzi podczas mojej nieobecności
    ankieter, dokładnie ją opisuje, robi zdjęcia - barman mu na to pozwolił
    - a potem umieszcza te informacje na stronie czy np. w jakiejś książce
    którą wydaje to czy mogę go o coś zaskarżyć? I na jakiej podstawie? Czy
    mogę się od niego domagać zdjęcia tej "reklamy"?

    *Pytanie 4*:
    Czy jeśli na umowie zlecenia jest napisane, że ZlecenioBIORCA może brać
    pieniądze od klienta jako zapłatę za usługę, na podstawie podpisanej
    wcześniej umowy, zaznaczając w umowie że klient płaci gotówką - to czy
    jeśli zleceniobiorca zamiast oddać pieniądze właścicielowi firmy wraz z
    umową pieniądze wkłada do kieszeni a potem mówi że miał to być przeelew
    to jak długo trwa na drodze sądownej odzyskanie pieniędzy od
    nieuczciwego ZlecenioBIORCY?

    Dziękuję.

    T.