    From: "jubel" <j...@j...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: umowa o pracę problem 1-przedłużony okres wypowiedzenia
    Date: Wed, 5 Mar 2008 14:43:51 +0100

    pracodawca (biuro architektoniczne) chce zaproponować mi umowę o pracę , w
    której termin rozwiązania umowy jest określony "za miesięcznym
    wypowiedzeniem, lecz nie przed ukonczeniem powierzonego zadania" (cytuje z
    głowy, bo nie mam tego jeszcze na piśmie). "Powierzone zadanie" to projekt
    lub jego część, ukonczenie tego może trwać nawet pół roku. Taki zapis wydaje
    mi się bezprawny, poza tym że w praktyce bezcelowy, ale nie umiem skutecznie
    przekonać pracodawcy, że tak właśnie jest. Na podpisani tej umowy generalnie
    mi zależy, ale "uziemienie" mnie na pół roku gdybym chciał zrezygnować nie
    jest dla mnie do przyjęcia.

    Jakich mogę użyć argumentów, aby wykazać, że taki zapis jest bezprawny?
    Czy ostatecznie mogę podpisac tą umowę w tej postaci, zakładając, że jeśli
    jednak chciałbym oejść po zwyklym okresie wypowiedzenia, w praktyce nic mi
    nie grozi?