  • Data: 2003-04-05 19:20:23
    Temat: umowa najmu, wypowiedzenie, jak zalatwic pewna sprawe....
    Od: "jedrus4" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam. jestem nowy na grupie (tzm. od pewnego czasu obserwuje ale teraz
    zwracam sie do Was po raz pierwszy z prosba o pomoc :)
    moj problem dotyczy umowy najmu.. dla Was to banalna sprawa, ale chcialbym
    sie upewnic nim przedloze firmie najmujacej moje pomieszczenia
    wypowiedzenie. Nie chcialbym popelnic zadnego podstawego bledu, a w tym
    przypadku uczenie sie na swoich wlasnych nie jest najlepszym wyjsciem jak mi
    sie wydaje. Otoz, przejde do konkretow:
    w dn. 29.08.1997 zawarta zostala "Umowa najmu" (zeby nie zasmiecac
    zeskanowalem - do przejrzenia po adresem
    http://free.of.pl/j/jedrus4/umowa/umowa_str_1.jpg i
    http://free.of.pl/j/jedrus4/umowa/umowa_str_2.jpg ) na wynajem budynku na 5
    lat. Umowa wygasala wiec 31.08.2002 zawarty zostal aneks
    (http://free.of.pl/j/jedrus4/umowa/aneks2.jpg ) mowiacy o podniesieniu
    czynszu i przedluzeniu umowy do 31 marca 2003 r. Teraz zdecydowalem sie nie
    przedluzac umowy najmu, jednak mam nurtujace mnie pytanie: par.8 "Umowa
    niniejsza zostaje zawarta od dnia 1 września 1997 r. do dnia 31 sierpnia
    2002 r. z zachowaniem trzy miesiecznego okresu wypowiedzenia (..)" Czy
    jesli umowa zgodnie z aneksem wygasla 31 marca 2003 roku a ja nie zgadzam
    sie na jej dalsze przedluzenie to w jakim trybie firma musi opuscic budynki?
    Czy w tym przypadku tez obowiazuje 3 miesieczny okres wypowiedzenia? Czy
    powinienem uczynic to na 3 miesiace przed wygasnieciem umowy? I czy jezeli
    firma ma 3 miesiace na przeprowadzke (bo chyba tak nalezy to rozumiec), to
    (bo jestem pewien na 100%!! ze wykorzystaja ten czas co do dnia) czy w tym
    okresie musza placic czynsz (umowa wygasla) ? Interesuje mnie fakt ze w
    aneksie nie ma mowy o okresie wypowiedzenia. Mozecie poswiecic chwilke czasu
    na pomoc laikowi w tych sprawach (niestety :) ktory nie chce popelnic
    niepotrzebnego bledu ? Pozdrawiam
    jedrus4