  • Data: 2009-08-18 13:03:36
    Temat: umowa kupna mieszkania ze starszą osobą
    Od: 1 krok do wolności <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, jestem w przeddzień podpisania umowy
    przedwstępnej kupna mieszkania na rynku wtórnym. Osobą
    sprzedającą mieszkanie jest jedyny właściciel - osoba
    starsza rocznik 1930 (czyli ma 79 lat). Pojawiają, się
    wątpliwości bo notariusz powiedział mi, że może kiedyś
    się pojawić ktoś z rodziny tej pani i podważyc umowę,
    z uwagii na zaawansowany wiek. Podsunął myśl by ta
    starsza Pani uzyskała zaświadczenie o pełnej zdolności
    do czynności cywilnoprawnych od lekarza lub aby
    przyszła z pełnomocnikiem. Niby wszystko logiczne,
    lecz: agencja pośredniczaca w transakcji robi problemy
    w kontacie z tą Panią i mam wrażenie lekceważy
    problem. Dowiaduję się, że nie każdy lekarz może
    wystawić zaświadczenie bo jej nie zna, a do psychiatry
    ciężko się dostać.Po jakimś czasie w wyniku rozmowy
    agentki z notariuszem, notariusz zmienia postawę na
    taką bym się nie przejmował tematem bo może jest
    wszystko w porządku. A w ogole to zaczyna podsuwać
    pomysły byśmy nie pisali umowy przedwstępnej w formie
    aktu tylko umowę zwykłą. Powiedzcie, czy to nie
    zajeżdza jakimś podstępem?
    Czy rzeczywiście ktoś z rodziny realnie może podważyć
    umowę aktu notarialnego ze wzgledy wiek tej pani jej
    rzekomy brak świadomości?