  • Data: 2009-04-27 10:54:53
    Temat: umowa a faktura
    Od: "BETON" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Jako firma sprzedaje pewną usługe klientowi- osobie prywatnej. Na realizacje tej
    usługi mam z nim podpisana umowe w której umawiam sie z nim ze co miesiac on mi
    płąci określoną kwote. Na te usługe wystawiam mu faktury vat co miesiac.
    w umowie jest termin płatnosci np 15 dzien każdego miesiaca
    Jeżeli nie otrzyma on wcześniej faktury do zapłaty, z powodu np zagubienia
    poczty, czy mojego nieterminowego wystawienia zwalnia go to z terminowego
    płacenia ?
    w końcu faktura to "wezwanie do zapłąty", Innymi słowy ważna jest faktura czy
    bez wzgledu na nia- wazna jest tylko umowa ?
    I druga rzecz, Czy jeżeli na umowie mamy wpisaną kwote np 200zł, a ja wystawiłem
    omyłkowo kwote 100zł, moge mu wystawić dodatkową fakture na brakujące 100zł
    lub korekte bez żadnych dodatkowcych konsekwencji ?