  • 1. Data: 2004-01-19 12:12:18
    Temat: ubezpieczenie
    Od: "rafal" <s...@w...pl>

    cze mam pytanko
    czy firma ubezpieczeniowa ma prawo ode mnie zadac notatki policyjnej zeby
    wyplacic mi odszkodaowanie za urazy ciala, ktotre odnioslem w skutek napadu,
    czy powinny im wystarczyc obdukcja ( tam jest to opisane jak sie to stalo) i
    karta leczenia

    z gory dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-01-19 19:17:50
    Temat: Re: ubezpieczenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rafal" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    To Ty chcesz od nich otrzymać odszkodowanie, a więc to na Tobie spoczywa
    dowód, że zdarzenie objęte ubezpieczeniem miało miejsce. W sumie notatka
    policyjna jest dowodem takim sobie. Ale na pewno najłatwiejszym do
    uzyskania. Przecież policjanta na miejscu w czasie zdarzenia pewnie nie
    było, więc co niby miał by napisać w tej notatce.

    Z tym, że jeśli złożyłeś zawiadomienie w tej prawie, to powinieneś
    otrzymać postanowienie o wszczęciu postępowania w tej sprawie które jest
    dowodem złożenia zawiadomienia. Jeśli postępowanie się zakończył, to masz
    również postanowienie o zakończeniu postępowania. I to są dowody głoszenia
    tego faktu. Do tego obdukcja lekarska.

    Nie wiem co ubezpieczyciel rozumie przez notatkę policyjną, ale co do
    zasady w wypadku przestępstw kryminalnych nie ma obowiązku sporządzania
    takiego dokumentu. Sporządza się mnóstwo różnych protokołów. Tak więc to
    ubezpieczyciel - jeśli nie jest przekonany, że złożyłeś zawiadomienie o
    przestępstwie, powinien zwrócić się o udzielenie informacji do Policji. Ja
    bym im dał tylko postanowienie o wszczęciu lub zakończeniu.