  • 11. Data: 2008-07-20 09:54:54
    Temat: Re: tymczasowy areszt w Polsce
    Od: " ala" <l...@W...gazeta.pl>

    czyli jak jest przestepstwo zagrozone do 12 lat ,to jest jakas szansa po
    pierwsze w zazaleniu na areszt 3 mczny a po drugie czy przy takim zaghrozeniu
    kara moga zamienic na poreczenie majatkowe? czy w decyzji odnosnie
    tymczasowego aresztowania wydanej przez sad musi byc juz info o ewentualnym
    poreczeniu majatkowym i jezeli go nie ma to juz nie mozna sie o nie starac?

  • 12. Data: 2008-07-20 10:01:23
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Cezar" <c...@i...pl> pisze:

    > Tak sie czasami zastanawiam kim sa ludzie piszacy na te grupe i tak
    > autorytatywnie zajmujacy stanowisko i udzielajacy rad innym. Bowiem
    > wystarczy otworzyc kodeks i te twierdzenia upadaja w zestawieniu z
    > konkretnymi przepisami w mgnieniu oka.
    > Bez urazy. Ale jak pamietam sad uzasadnia kazde postanowienie w
    > przedmiocie tymczasowego aresztu.
    >
    > Cezar

    "Przedstawione dowody należycie uprawdapadabniają możliwość popełnienia
    zarzucanego czynu zagrożonego wysoką karą więzienia"?

    To z jaką "grubością" akt ma się zapoznać sędzia i jakiej jakości
    uzasadnienie ma napisać *robi* różnice. Jeśli może stosować uzasadnienie
    aresztu 'z powielacza' albo czytać tomy akt to co *normalny* człowiek
    zacznie *szybko* preferować?

    Kodeks to słowa na paierze. Stosowanie ich w praktyce może wyglądać
    *bardzo* różnie.

    Deszcze padają w Bangladeszu i na Saharze a jakoś wyglądają inaczej :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Sejm ladacznic (Opis: O Sejmie Ustawodawczym)

  • 13. Data: 2008-07-20 10:03:36
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    ala pisze:
    > czyli jak jest przestepstwo zagrozone do 12 lat ,to jest jakas szansa po
    > pierwsze w zazaleniu na areszt 3 mczny a po drugie czy przy takim zaghrozeniu
    > kara moga zamienic na poreczenie majatkowe?

    mogą

    > czy w decyzji odnosnie
    > tymczasowego aresztowania wydanej przez sad musi byc juz info o ewentualnym
    > poreczeniu majatkowym

    nie musi
    na poręczenie może też zmienić prokurator

    KG

  • 14. Data: 2008-07-20 19:52:01
    Od: prefi <p...@g...pl>

    SlawcioD pisze:

    > nie jestem prawnikiem i prawde mowiac to twierdzenie oparlem na tym co
    > uslyszalem od prawnika - a wiec nie wykluczam ze sam zostalem
    > wprowadzony w blad...
    >
    > pozdrawiam
    > SlawcioD

    oprasza sie nie karmic trola!
    w Polsce na prawie znaja sie przeciez wszyscy :(

  • 15. Data: 2008-07-20 20:32:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ala wrote:
> [...]
    > mowie bez glebszego badania ? czy raczej musi byc cos na rzeczy? czy
    > sam ciazar przestepstwa i dobro śledztwa (np obawa przed mataczeniem)
    > moga byc taka podstawa?
    > pytanie 2 jak juz jest zasadzony areszt 3 mczny to mozna zlozyc
    > zazalenie i czy ono dotyczy tylko calkowitego zniesienia ,skrocenia
    > czy tego o co aresztant wniesie?
    >
    > pytanie 3 czy w kazdym przypadku mozna areszt 3 mczny zamienic na
    > kaucje? jakie wymogi nalezy spelnic i kiedy mozna sie ubiegac o
    > kaucje? na co te pieniadze ida i czy sa zwracane?

    kolega poszedł do aresztu na podstawie pomówienia przez modelkę która
    stwierdziła ze ja zgwałcił, co zabawne obdukcja niczego nei wykazała,
    wystarczyło samo jej słowo, facet sie wysiedział 3 miesiące i go wypuścili
    bo okazła o sie, że chodziło jej o więcej forsy za sesję. przy okazji
    zatrzymali mu komputer i zrobili kontrole legalności oprogramowania.

    Zabawne nie?

    dla mnie to jest kpina z prawa, szczególnie w aspekcie sprawy gry chłopak
    porwał i poturbował byłą dziewczynę i dostał tylko zakaz zbliżania sie do
    niej.

    Co do uzasadnienia matactwa to wg tego powinno sie też wsadac poszkodowanego
    bo też może mataczyć.

  • 16. Data: 2008-07-20 20:37:16
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > bo okazła o sie, że chodziło jej o więcej forsy za sesję. przy okazji
    > zatrzymali mu komputer i zrobili kontrole legalności oprogramowania.

    Możesz coś więcej o tej sprawie napisać ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 17. Data: 2008-07-20 21:31:15
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    prefi pisze:

    > oprasza sie nie karmic trola!
    > w Polsce na prawie znaja sie przeciez wszyscy :(
    umiejetnosc czytania ze zrozumieniem siadla - przeciez napisalem ze nie
    jestem prawnikiem, a swoja opinie opieram na tym co uslyszalem od
    zaprzyjaznionego prawnika... no nic nastepnym razem jak cos uslysze to
    zanim przekaze dalej to 3 razy to sprawdze..., ale zeby odrazu mial byc
    trolem...

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Trolling

    to tak dla przypomnienia ;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 18. Data: 2008-07-21 07:49:53
    Od: " ala" <l...@W...gazeta.pl>

    Przemek Lipski <W...@w...epf.pl> napisał(a):

> [...]

    moze wystapic o odszkodowanie za te 3 mce w areszcie, a po drugie wlasnie w
    przestepstwach dotyczacych molestowania seksualnego /gwałtu (w tym drugim
    przypadku mniej) wystarczy pomowic po prostu no bo jak to zbadac (jesli ktos
    np obdukcji nie zrobi)wystarcza slowa...

  • 19. Data: 2008-07-21 18:00:49
    Od: "Krystian K." <a...@g...pl>

    Użytkownik " ala" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakie wymogi nalezy spelnic i kiedy mozna sie ubiegac o kaucje? na co te

    Z wlasnego doswiadcznie wiem, ze sad na podstawie zeznan jednego czlowieka
    aresztowal 4 osoby. W uzasadnieniu podal oczywiscie obawe matactwa, i surowa
    kare ( 10 lat ).
    Zazaleni mozna wniesc o ile dobrze pamietam w terminie 7 dni od
    aresztowania. W 90% przypadku i tak nic t nie daje.
    Areszt mozna zamienic, na dozor policyjny, poreczenie majatkowe, czy tez
    zatrzyanie paszportu o ile przeslanki jakie byly podniesione w uzasadnieniu
    aresztu ustapia - np: osoba aresztowana zlozy odpowiednie wyjasnienia, ktore
    pokryja sie z wyjasnieniami innych swiadkow, czy wspoloskarzonych. Wtedy nie
    bedzie juz zachodzila obawa matactwa.

  • 20. Data: 2008-07-21 18:25:46
    Od: B <w...@O...pl>

> [...]
    > wyjasnienia, ktore pokryja sie z wyjasnieniami innych swiadkow, czy
    > wspoloskarzonych. Wtedy nie bedzie juz zachodzila obawa matactwa.

    Czyli areszt wydobywczy. Chory kraj.