    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: tymczasowy areszt w Polsce
    Date: Sun, 20 Jul 2008 22:32:06 +0200

    ala wrote:
    > mam pytanie czy macie wiedze z jakis badan ,doswiadczen ,czy czesto
    > jest mozliwe aby sąd podjal decyzje o tymczasowym aresztowaniu 3
    > mcznym na podstawie pomowien ? tzn skladam np na kogos doniesienie o
    > popelnieniu przestepstwa wiec jest moje zeznanie,bada to prokurator
    > wydaje najpierw decyzje o 48 godzinnym zatrzymaniu pozniej przedluza
    > do 3 mcy.czy na tym etapie moze sie zdazryc ze dadza wiare temu co
    > mowie bez glebszego badania ? czy raczej musi byc cos na rzeczy? czy
    > sam ciazar przestepstwa i dobro śledztwa (np obawa przed mataczeniem)
    > moga byc taka podstawa?
> [...]

    kolega poszedł do aresztu na podstawie pomówienia przez modelkę która
    stwierdziła ze ja zgwałcił, co zabawne obdukcja niczego nei wykazała,
    wystarczyło samo jej słowo, facet sie wysiedział 3 miesiące i go wypuścili
    bo okazła o sie, że chodziło jej o więcej forsy za sesję. przy okazji
    zatrzymali mu komputer i zrobili kontrole legalności oprogramowania.

    Zabawne nie?

    dla mnie to jest kpina z prawa, szczególnie w aspekcie sprawy gry chłopak
    porwał i poturbował byłą dziewczynę i dostał tylko zakaz zbliżania sie do
    niej.

    Co do uzasadnienia matactwa to wg tego powinno sie też wsadac poszkodowanego
    bo też może mataczyć.