  • 1. Data: 2009-09-29 11:29:44
    Temat: telefon o bombie, przejmowanie sie
    Od: "bagietek" <b...@l...fr>

    Po co przejmować się takimi debilnymi telefonami i paraliżować
    "zabombowane" miejsce? Czy kiedykolwiek po takim wezwaniu coś
    znaleziono? Skoro ktoś by naprawdę podłożył ładunek, to raczej by nie
    dzwonił z informacją o nim, a nawet gdyby się rozmyślił to by go pewnie
    sam rozbroił...

  • 2. Data: 2009-09-29 11:34:22
    Temat: Re: telefon o bombie, przejmowanie sie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    bagietek pisze:
> [...]
    > znaleziono? Skoro ktoś by naprawdę podłożył ładunek, to raczej by nie
    > dzwonił z informacją o nim, a nawet gdyby się rozmyślił to by go pewnie

    Tylko dlatego, że to medialnie źle by wyglądało, jeśli okazałoby się,
    że aktualni nasi okupanci olewają zamachy bombowe.

    A pomysł z ignorowaniem takich informacji jest całkiem rozsądny. Jak
    ktoś chce wysadzić, to nie będzie dzwonił. Jeśli dzwoni, to na 99% chce
    tylko postraszyć. Czy warto ponosić koszty dla tego 1%? Tylko proszę mi
    nie mówić, że życie ludzkie jest bezcenne, bo takie rozumowanie prowadzi
    do wielu absurdalnych wniosków.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-29 11:35:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tylko dlatego, że to medialnie źle by wyglądało, jeśli okazałoby się,
    > że aktualni nasi okupanci olewają zamachy bombowe.

    Właściwie nie zamachy, tylko zgłoszenia.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-09-29 11:36:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bagietek" <b...@l...fr> napisał w wiadomości

> [...]
    > Skoro ktoś by naprawdę podłożył ładunek, to raczej by nie dzwonił z
    > informacją o nim, a nawet gdyby się rozmyślił to by go pewnie sam

    jakbys uwaznie sluchal/ogladal wiadomosci zza granicy, tobys wiedzial, ze
    niejednokrotnie takie zawiadomienia sa prawdziwe, bo organizacjom, czy
    ludziom podladajacym takie ladunki nie koniecznie zalezy na wybuchu, czesto
    zalezy im tylko na postraszeniu, ze grozba jest realna

    a zatem, niestety dla finansow, kazdy takie zawiadomienie trzeba traktowac
    jak prawdziwe, bo jesli kiedys sie go nie potraktuje w ten sposob, i ladunek
    zostanie zdetonowany, to smrod bedzie tak ogromny, ze nie da sie wytrzymac

  • 5. Data: 2009-09-29 12:26:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > tylko postraszyć. Czy warto ponosić koszty dla tego 1%? Tylko proszę mi
    > nie mówić, że życie ludzkie jest bezcenne, bo takie rozumowanie prowadzi

    A jakby tam była twoja babcia? I tylko nie mów że nie masz babci ... ;)

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-09-29 12:36:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > A jakby tam była twoja babcia? I tylko nie mów że nie masz babci ... ;)

    Takim argumentem można wszystko uzasadnić - nawet zakaz jazdy
    samochodem. I to dowód, że nie należy go brać pod uwagę.

    A babcia ma większe szanse umrzeć przy ewakuacji szpitala w czasie
    strajku (lub właśnie podczas alarmu bombowego), niż od samej bomby.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-09-29 12:38:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A babcia ma większe szanse umrzeć przy ewakuacji szpitala w czasie
    > strajku (lub właśnie podczas alarmu bombowego), niż od samej bomby.

    Nie, ja myślę, że jak wybuchnie bomba to jest praktycznie pewność że
    umorze, a jak ja będą ewakuować to tylko szansa że umrze :P

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2009-09-29 12:39:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "bagietek" <b...@l...fr> napisał w wiadomości

    > jakbys uwaznie sluchal/ogladal wiadomosci zza granicy, tobys wiedzial, ze
    > niejednokrotnie takie zawiadomienia sa prawdziwe, bo organizacjom, czy

    Jakbym uważnie słuchał/oglądał wiadomości zza granicy, wiedziałbym że
    na Antarktydzie pozostawienie nagiego dziecka na godzinę to jego śmierć.
    Niemniej jednak nie oznacza to, że pozostawianie takiego dziecka w
    Polsce powinno być karalne.

    I dopiero jak przyjdą takie mrozy (lub jak zaczną atakować takie
    organizacje terrorystyczne), to będzie trzeba się zastanowić nad zmianą
    działania. Póki co często większym zagrożeniem jest sama ewakuacja.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-09-29 12:43:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Nie, ja myślę, że jak wybuchnie bomba to jest praktycznie pewność że
    > umorze, a jak ja będą ewakuować to tylko szansa że umrze :P

    Tylko że prawdopodobieństwo tego, że wybuchnie, jest niewielkie:
    prawdopodobieństwo tego, że umrze przy ewakuacji jest większe, niż
    prawdopodobieństwo tego, że bomba wybuchnie i zabije babcie.

    Poza tym nawet wybuch nie gwarantuje śmierci. Pewnie takim szpitalu
    wybuch by co najwyżej narobił bałaganu w jednej sali. Ale celem
    terrorystów jest zastraszanie, i akurat to im się udaje znakomicie, jako
    że mamy polityków bez jaj.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-09-29 12:45:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tylko że prawdopodobieństwo tego, że wybuchnie, jest niewielkie:

    Ale czemu zakładasz że terroryści nie są w stanie sklecić sensownej
    bomby :) ?

    > Poza tym nawet wybuch nie gwarantuje śmierci. Pewnie takim szpitalu
    > wybuch by co najwyżej narobił bałaganu w jednej sali.

    Ale wtedy zejdzie na zawał (serce czy coś tam). Bardziej stresujący jest
    wybuch bomby która jej nie zabije niż wcześniejsza ewakuacja. No chyba
    że babcia jest głucha i wybuchu nie usłyszy ...

    --
    @2009 Johnson