  • 1. Data: 2003-01-08 23:21:14
    Temat: szybkie pyt. ochrona danych osobowych
    Od: "xsail" <x...@w...pl>

    witam!

    mam krotkie pytanie: jezeli podpisujac umowe z telewizja kablowa zgodzilem
    sie na przetwarzanie moich danych osobowych, a oni (bedac pewni ze zalegam z
    rachunkiem chociaz tak nie bylo) przekazali moje dane osobie zajmujacej sie
    sciaganiem dlugow czy w takim przypadku moge cofnac pozwolenie na
    przetwarzanie moich danych? czy moga odpowiedziec, ze jesli cofne zgode moga
    rozwiazac ze mna umowe? (obciazajac mnie kwota karna za zerwanie jej przed
    czasem) na jakiej podstawie prawnej moge sie oprzec? sprawa jest pilna bo
    jutro zamierzam zlozyc im wizyte...

    pozdrowka!

    tomek: xsail(at)wp.pl

  • 2. Data: 2003-01-08 23:21:32
    Temat: Re: szybkie pyt. ochrona danych osobowych
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > czasem) na jakiej podstawie prawnej moge sie oprzec? sprawa jest pilna bo

    Witam tez ...

    1. jezeli sprzedali Twoj dlug to nie masz nic do gadania, bo sprzedajac go

    musieli przeciez wskazac osobe, ktora jest dluznikiem. I tutaj nawet nie
    musialbys

    sie godzic na przetwarzanie twoich danych os.

    2. nie mozesz powiedziec, ze cofasz swoja zgode w tym zakresie. Mozesz

    wypowiedziec cala umowe i wtedy oczywiscie moze bedziesz musial zaplacic

    kare umowna.

    3. jezeli rzeczywiscie nie jestes im nic winien to hmm... to trudniejsza
    sprawa

    i moze nie powinni nikomu powierzac twoich danych os. to wymaga chyba

    glebszej analizy.

    -
    No tak ja to widze... ale o tej porze nie mozesz wiecej wymagac, moze
    jutro ktos lepiej Ci poradzi.

    Konrad

  • 3. Data: 2003-01-10 16:39:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Moim zdaniem do powyższej sytuacji ochrona danych osobowych nie ma
    zastosowania. Sprzedając dług musieli podać dłużnika. Ochrona danych dotyczy
    ochrony baz danych, a nie jakiś jednostkowych danych konkretnej osoby, tyle
    że ustawa ta jest bardzo często nadinterpretowana przez różne osoby.

    Jeśli w wyniku powieżenia Twoich danych innemu podmiotowi poniosłeś jakieś
    straty, to na ogólnych zasadach możesz sie domagac zadośćuczynienia od
    winnego, pod warunkiem że faktycznie nie mieli podstaw do sprzedaży Twojego
    długu, czy też zlecenia jego windykacji.

    W mojej ocenie, możesz z powodzeniem złożyć Telewizji oświadczenie, że nie
    życzysz sobie, by przetważali Twoje dane. Tyle, że nie bardzo wiem po co oni
    odbierali od Ciebie w ogóle taką zgodę. Wiąże ich z Tobą umowa, a oni
    przetwarzają Twoje dane w celu jej realizacji. Ustawa o ochronie danych tu
    nie obowiązuje. Jakby zajęli się rozsyłaniem reklam, to musieliby mieć Twoją
    zgodę, a tak to było bez sensu. Zresztą Twoje wypowiedzenie nie może z kolei
    być podstawą do rozwiązania przez nich umowy właśnie z tych samych powodów -
    nie wiąże się z tą umową.