  • Data: 2009-10-13 08:30:55
    Temat: szkoda z OC - miałem już 2 sprawy sądowe
    Od: "dan_ynx_" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam. Pisałem kiedyś o moim przypadku. Po krótce:

    Sprawa dot. mojego auta VW Golf 4 1999r. 3-drzwiowy. Uszkodzone elementy to:
    tylny błotnik ( do wycięcia i wspawania nowego), drzwi (do wymiany).
    tapicerka drzwi (do wymiany) i inne towarzyszące tej naprawie drobne
    części).

    Miałem szkodę z nie swojej winy (wrzesień 2008). Sprawca miał OC w PZU. PZU
    wyceniło mi szkodę na 4 000 zł. ASO oraz Rzeczoznawca (zlecenie prywatne)
    wycenili mi natomiast na ok. 7 400 zł.

    Odwoływałem się ale mało to dał. Więc skierowałem sprawę do sądu cywilnego.
    Była I rozprawa (kwiecień 2009). Sędzia był przychylny moim dowodom i
    argumentom. m.in. dlaczego niby mam naprawiać samochód w tańszych zakładach
    skoro mam prawo robić to w ASO. Itp itd. Adwokat PZU podważył ekspertyzę ASO
    oraz Rzeczoznawcy argumentując to iż byli "wynajęci" na moje zlecenie więc
    nie są obiektywni. Zażądała ekspertyzy biegłego sądowego. Następna sprawa
    odbyła się na początku października 2009. dosłownie dzień przed sprawą
    otrzymałem opinię biegłego jako dowód w sprawie. Biegły sądowy wycenił
    naprawę (na dzień sporządzenia opinii tj. na czerwiec 2009) na kwotę 7 300
    zł. Na tej sprawie bełkot adwokata PZU ten sam tzn. dlaczego chcę pieniądze
    od nich a nie chce naprawić auta np. w nieautoryzowanej stacji. Wykonując to
    w ASO wzbogacę samochód. i podstawowy argument PZU - dlaczego zastosowano w
    tak starym aucie (hehehehhee) oryginalne części i to bez zastosowania
    amortyzacji. Podpierają się tym że auto było wcześniej naprawiane (chodzi o
    blachy) i powinienem zastosować części zamienne (chodzi o błotnik, drzwi,
    tapicerkę). adwokat PZU nie zgadza się z opinią biegłego sądowego i złożyła
    wniosek o stawiennictwo osobiste biegłego i wyjaśnienie dlaczego zastosował
    w ekspertyzie 100 % oryginalnych części bez amortyzacji. Następna sprawa
    grudzień 2009.

    Co Wy szanowni koledzy na to? Jak myślicie... jak biegły sądowy będzie
    wyjaśniał zastosowanie 100 % oryg. części i co ja jeszcze mogę wnieść do
    sprawy by bronić swoich racji (może jakieś artykuły, orzeczenia itp)?

    4501 (20091012) __________