  • 11. Data: 2010-03-27 23:15:06
    Temat: Re: sytuacja jak u Barei
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    news:holhcc$cla$2@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > kary pieniężnej opisanej w art. 56. 1 pkt. 14 Ustawy z dnia 10 kwietnia
    > 1997 r. Prawo energetyczne. Urzędem właściwym do przeprowadzenia jest
    > Urząd Regulacji Energetyki (http://www.ure.gov.pl/). Praktycznie napisał
    > bym tam pismo z opisem sytuacji oraz kserokopią tego pisma z gazowni, ze
    > wszystko jest OK, zaś kopię pisma z wnioskiem o nałożenie kary wysłał
    > nawet faksem do Zakładu Gazowniczego. Sądzę, że bardzo szybko sytuacja
    > wróci do normy, bo te kary idą w miliony. Pisząc pismo zwróć uwagę, ze oni
    > mają oddziały regionalne, więc szybciej będzie, jak wyślesz to zgodnie z

    Znając mnie (w sieci) juz od ładnych kilku lat (czas leci jak szalony... )
    chyba nie masz watpliwosci, że wszystko to, co wyżej proponujesz już
    znacznie wczesniej zrobiłem, -zresztą piszę, że Prezes URE interweniował już
    w mojej sprawie, poniewaz najpierw złozyłem tam (w URE) skarge na działanie
    Gazowni Warszawskiej, a potem wystapiłem o wydanie tzw. decyzji
    rozstrzygającej w sporze wraz z tymczasowym postanowieniem o przywróceniu
    dostaw gazu.
    W skardze sugerowałem nałożenie kar, o których wspominałeś.
    Niestety wszeedzie obowiazują długie terminy na odpowiedz, ustosunkowanie
    się itp.
    A Gazownia , jak pisałem , w opisywanej sytuacji zdecydowała, ze specjalnie
    "musi szczegółowo i wnikliwie "zbadac sprawe.
    A gazu niet...

    p47

  • 12. Data: 2010-03-27 23:17:59
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > pomijajac ewentualne odszkodowania i twoje z nimi sie boksowanie
    >
    > jesli to wynajem na dluzej, niech twoi lokatorzy z umowa najmu pojda do
    > nich i zaloza licznik na siebie, oni nie zalegaja wiec umowe z nimi
    > podpisac musza i licznik zalozyc

    proponowałem im to na samym początku, choć , poniewaz mam z nimi zawartą
    umowe jeszcze za panowania starych przepisów, z duszą na ramieniu, bo
    najemca, wprawdzie porządny, ale jednak prawnik;-))
    Z niezrozumiałych dla mnie powodów nie byli tym zainteresowani, w
    przeciwieństwie do upustu na czynsz;-)

    p47

  • 13. Data: 2010-03-28 06:36:46
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > najemca, wprawdzie porządny, ale jednak prawnik;-))

    no jak prawnik to czemu on tego nie ogarnia? :)
    w koncu to w jego intresie

  • 14. Data: 2010-03-28 13:04:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.03.2010 08:36), szerszen wrote:
    > Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > no jak prawnik to czemu on tego nie ogarnia? :)
    > w koncu to w jego intresie

    Bo pewnie gazu prawie nie używa, więc woli upust za czynsz.

    p. m.

  • 15. Data: 2010-03-29 08:44:18
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 27 Mar 2010 12:37:34 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czyli stwierdzili własnym pismem, że żadnych zaległości nie było.

    Od kiedy to korekta jest potwierdzeniem "niebycia" zaległości?

    Co Ty się z choinki urwałeś?
    Korekta dotyczyła, z tego co napisał pytek, ostatniej faktury. To nie jest
    BILANS, czy innego typu zestawienia za jakiś tam okres czasu. |To nie jest
    SALDO.
    Chyba że napisali jak to ma w zwyczaju tepsa że "ostatnia wpłata,
    zaległość, saldo) - jeżeli saldo jest na plusie - to nie ma bata :)

  • 16. Data: 2010-03-29 16:45:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Herald pisze:

> [...]
    > Chyba że napisali jak to ma w zwyczaju tepsa że "ostatnia wpłata,
    > zaległość, saldo) - jeżeli saldo jest na plusie - to nie ma bata :)

    Generalnie tak to zwykle wygląda - przynajmniej w fakturach
    telekomunikacyjnych i elektrycznych, które dostaję... Z gazownią nie mam
    do czynienia.

  • 17. Data: 2010-03-29 19:57:41
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > BILANS, czy innego typu zestawienia za jakiś tam okres czasu. |To nie jest

    Sprawdziłem, napisali "nadpłata' , faktycznie nie wymienili , jakiego okresu
    to dotyczy.
    Niemniej dziekowali tam (i słusznie!!) za pełne, terminowe i regularne
    regulowanie nalezności;-)

    Zdecydowałew się rozwiązac z nimi umowe , oczywiście dalej tocząc z nimi
    spór (tj, czekam na rezultat mojego wniosku do URE o wydanie tzw. decyzji
    rozstrzygającej)
    , a lokatorzy niechaj swoją nową umowę "od zera" podpisują.
    Juz jednak niestety powstał nowy problem,- przy pobieraniu odpowiednich do
    w/w papierów poinformowano mnie w gazowni, że owszem moge tę umowe
    rozwiązac, ale w terminie wypowiedzenia ustawowym, tj OIDP 1 miesiąca.
    czyli dalej gazu niet i ogólnie jak u Kafki

    p47

  • 18. Data: 2010-04-01 07:33:02
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 21:57:41 +0200, p47 napisał(a):

> [...]
    > rozwiązac, ale w terminie wypowiedzenia ustawowym, tj OIDP 1 miesiąca.
    > czyli dalej gazu niet i ogólnie jak u Kafki

    Jak oni to sobie tłumaczą - to ich problem.
    W wypowiedzeniu ze skutkiem natychmiastowym przytocz z jakiego artykułu z
    umowy ją wypowiadasz (np. nie dostarczanie danego medium z winy dostawcy).