  • 1. Data: 2010-03-26 20:46:53
    Temat: opłaty za dom starców
    Od: alex123 <m...@p...fm>

    Czy rodzina (dzieci) mają jakiś obowiązek płacenia za dom starców w
    którym umieszczono ich rodziców? Jeśli tak to w jakich sytuacjach,
    jaki procent?

  • 2. Data: 2010-03-26 21:03:52
    Temat: Re: opłaty za dom starców
    Od: "pytas" <c...@t...com>

    Ja słyszałem że całość lub częśc emerytury idzie na konto domu starców jesli
    osoba tam przebywa.

  • 3. Data: 2010-03-26 21:06:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pytas" <c...@t...com> napisał w wiadomości
    > Ja słyszałem że całość lub częśc emerytury idzie na konto domu starców
    > jesli osoba tam przebywa.
    tak, ale czasem brakuje, bo miejsce w domu starców kosztuje ponad 1.000 zł.

  • 4. Data: 2010-03-26 22:55:17
    Od: Czarek <...@...pl>

    alex123 wrote:
    > Czy rodzina (dzieci) mają jakiś obowiązek płacenia za dom starców w
    > którym umieszczono ich rodziców? Jeśli tak to w jakich sytuacjach,
    > jaki procent?

    Mało tego że dzieci, wnuki również. AFAIR obowiązek wynika z KRiO,
    poczytaj, to się dowiesz. Oczywiście nie ma tego procentowo określone,
    ale jasne jest, że ktoś musi za DPS czy inny dom opieki płacić. Jeśli
    umieszczenie wynika ze wskazań zdrowotnych czy socjalnych, a sprawę
    pilotuje MOPS, to jest szansa że będą partycypować w kosztach. Jeśli
    sprawa wynika z widzimisię rodziny, tudzież nie ma akceptacji
    odpowiedniego ośrodka, to całość kosztów ponosi rodzina, tudzież inni
    zainteresowani.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 5. Data: 2010-03-27 15:59:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawa wynika z widzimisię rodziny, tudzież nie ma akceptacji
    > odpowiedniego ośrodka, to całość kosztów ponosi rodzina, tudzież inni

    Jeśli żyją jakieś osoby z których można te koszty ściągnąć, to w dobie
    oszczędności zawsze czyni się takie starania. Czasem w konsekwencji
    prowadzi to do zerwania kontaktu rodzin z osobami z DPS-ów w obawie przed
    roszczeniami, co jest ubocznym negatywnym skutkiem.