  • 11. Data: 2007-03-30 08:11:17
    Temat: Re: swiatla caly rok i inne pytania
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 30 Mar 2007 08:26:48 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To, że coś może przyczynić sie do bezpieczeństwa nie jest argumentem,
    > aby to wprowadzić. Na przykład - przy obniżaniu prędkości w miastach do
    > 50km/h argumentowano, że przyczyni się to do poprawy bezpieczeństwa. To
    > prawda. Ale idąc tym tropem rozumowania: należy zatem obniżyć prędkość
    > do 40km/h. A potem do 30km/h. Używając ciągle tych samych prawdziwych
    > argumentów. Dlaczego więc tego się nie robi?

    A mi się wydawało że po prostu zmniejszenie z 60 do 50 daje wyraźną
    poprawę bezpieczeństwa, a z 50 do 40 już było by zysku niewiele, za to
    zakorkowanie miast by wzrosło bardziej niż się to opłaca.

    > Ogólnie jazda ze światłami w dzień jest minimalnie bezpieczniejsza,
    > jednak wprowadzenie nakazu palenia świateł w każdej sytuacji uważam za
    > głupotę. Jaki cel przyświecał ustawodawcy, że nakazuje palić światła w
    > ciągu dnia stojąc w ulicznym korku? Możesz mi podać jakiś argument?

    Zdejmij klapki z oczu - nie wszyscy mieszkają w Warszawie czy Krakowie
    (W Krakowie to korki pojawiły się dopiero w ostatnich latach).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2007-03-30 11:24:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz napisał(a):

    > Ogólnie jazda ze światłami w dzień jest minimalnie bezpieczniejsza,

    Zdaje się poruszasz się wyłącznie w mieście...

    > jednak wprowadzenie nakazu palenia świateł w każdej sytuacji uważam za
    > głupotę. Jaki cel przyświecał ustawodawcy, że nakazuje palić światła w
    > ciągu dnia stojąc w ulicznym korku? Możesz mi podać jakiś argument?

    1. znika problem nękający wielu "oszczędnych" - "czy jest już
    wystarczająco ciemno, mglisto czy deszczowo, żeby zapalić światła?"

    2. uliczny korek to nie jedyne "środowisko" dla samochodów.

    Twój argument z korkami jest o tyle idiotyczny, że jak tkwisz w korku,
    to i w środku nocy światła niewiele się przydają. No, może ewentualnie
    pozycyjne ;)

  • 13. Data: 2007-03-30 14:40:01
    Od: "Mach" <mstrzelbicki(malpa)gazeta(kropka)pl>

    > Twój argument z korkami jest o tyle idiotyczny, że jak tkwisz w korku, to
    > i w środku nocy światła niewiele się przydają. No, może ewentualnie
    > pozycyjne ;)

    I widze dyskusje z policja czy to byl juz korek czy jeszcze nie i po jakim
    czasie po wyjechani z niego nalezy zapalic swiatla i ile samochodow
    przedemna/za mna musi stac zebym mogl je zgasic....

    Proponuje zrobic troche wiecej kilometrow rocznie po miescie i okolicach i
    pogadamy dopiero o bezpieczenstwie.

    Argument ze skandynawia tez jest kiepski bo w sloneczne dni swiatla tez
    podnosza "stopien zauwazalnosci" auta (niezly termin mi wyszedl)

    mach

  • 14. Data: 2007-03-30 15:35:08
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Mach" <mstrzelbicki(malpa)gazeta(kropka)pl> napisał w wiadomości

    > podnosza "stopien zauwazalnosci" auta (niezly termin mi wyszedl)

    Powinni ten termin do ustawy o ruchu wpisać. Tylko te stopniowanie od ilu do
    ilu jest. Sądzę, że przy jeździe na światłach będzie max.
    --
    Maluch

  • 15. Data: 2007-04-07 13:15:36
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Mach napisał(a):

    > Co wiecej jeszcze bedziesz musial przejsc badanie techniczne z takimi
    > swiatlami, chyba ze diagnosta ich nie zauwazy a policja nie skieruje cie na
    > badanie (zabierze dowod).

    Może mi ktoś przybliżyć temat? Chcę założyć światła dzienne u siebie, co
    mnie potem jeszcze czeka?

    > Pozatym chlopie, przeciez to jest dla naszego bezpieczenstwa, swiatla
    > mijania zostaly tak zaprojettowanie aby oswietlac i byc widoczne - po co
    > wywazac otwarte drzwi?

    1/ Światła dzienne same się włączają, same wyłączają, nie trzeba o nich
    pamiętać.

    2/ Światła mijania mam otwierane - takie oczka - i nie chcę cały czas
    jeździć z otwartymi, ze względów estetycznych.

    > Zwolennik swiatel przez caly rok 24/h

    Również.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \