eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprzedaż konsumenckaRe: sprzedaż konsumencka
  • Date: Sun, 25 Oct 2009 18:26:46 +0100
    From: Przemek <n...@g...com>
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaż konsumencka
    References: <4ae34a72$1@news.home.net.pl> <hbvkqg$cph$1@news.onet.pl>
    <4ae486b4$1@news.home.net.pl> <hc211q$krr$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <hc211q$krr$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 127.0.0.1
    Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1256491609 127.0.0.1 (25 Oct 2009 18:26:49 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 43
    X-Authenticated-User: kmtm.pkt
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:612852
    [ ukryj nagłówki ]

    Liwiusz napisał(a):
    > Przemek pisze:
    >
    >> Liwiusz napisał(a):
    >>
    >>> Przemek pisze:
    >>>
    >>>> Witam,
    >>>>
    >>>> nigdzie w ustawie z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach
    >>>> sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego nie
    >>>> wyczytałem w jakim czasie sprzedający uznając towar niezgodny z
    >>>> umową powinien go doprowadzić do stanu zgodnego z umową bądź
    >>>> wymienić na nowy?
    >>>
    >>>
    >>>
    >>>
    >>> I prawidłowo, że nie wyczytałeś, bo ustawa nie definiuje takiego
    >>> terminu.
    >>>
    >> Powiedz mi a czy faktycznie może to wyglądać tak, że firma może
    >> zwlekać i zwlekać i nie ma możliwości zobowiązać ją do jakiegoś terminu?
    >
    >
    >
    > Jest możliwość, art. 8 punkt 4 ustawy:
    >
    > Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    > ani wymiany ***albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu
    > żądaniu w odpowiednim czasie*** lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby
    > kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego
    > obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy
    > niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy
    > określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj
    > towaru i cel jego nabycia.
    >
    >
    Dzięki tylko właśnie jak określić ten "odpowiedni czas" :)?

    --
    Pozdrawiam
    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1