    From: tomek <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: spadek - podzial majatku - dzieci, wnuki itp
    Date: Tue, 13 Feb 2007 10:42:50 +0100

    Witam.

    Zmarła żona mego teścia (czyli moja teściowa).
    Nie zapisała żadnego testamentu.
    Teściowie mają gospodarkę, która jest zapisana na teściową.

    Teść ma 6-cioro dzieci.
    Wszyscy mieszkają nadal w jednym domu (dom jest duży).
    Dwoje dzieci mają małżonków, czyli moja żona oraz jeden ze szwagrów.
    Oba te małżeństwa mają po jednym dziecku (i to jest ważne tutaj).
    Tylko jedno z sześciorga dzieci jest niepełnoletnie.

    Wszyscy chcą się zrzec majątku (gospodarstwo rolne 14 ha + budynki).
    Ale Pani w sądzie powiedziała, że te osoby, które są zamężne (czyli
    jedna córka i jeden syn), które to akurat mają też po jednym dziecku nie
    powinny się zrzekać tego majątku dla dobra teścia (nie wiem dlaczego,
    ale tak powiedziała).

    Kwestia jest też taka, że teść ma 54 lata i w listopadzie zamierza
    przepisać całe gospodarstwo (być może bez budynków i zagrody) dla
    jednego z synów (akurat tego, który ma dziecko).

    Problem i pytanie jest w tym: dlaczego te dwie osoby nie powinny się
    zrzekać swych praw do majątku, pomimo tego, że chcą. Z tego co Pani z
    sądu mówiła to z powodu posiadanych dzieci.

    Proszę o informację i poradę.

    Chodzi nam o to, aby teść nie miał problemów i mógł przejąć cały majątek
    aby potem bez problemu przekazać go jednemu z synów aby przejść na
    emeryturę strukturalną.

    --
    pozdrawiam
    tomek