  • Data: 2007-07-26 16:25:10
    Temat: spadek po wujku kawalerze
    Od: sene <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    prawie pół roku temu zmarł mój wuj - brat mojego taty, który nie miał
    ani żony, ani dzieci. Pozostawił po sobie dość duży majątek, między
    innymi ponad 40ha ziemi rolnej, ale nie zostawił testamentu.
    Z różnych źródeł wyczytałam już, że skoro wujek nie miał swojej
    rodziny, to spadek "wraca" do rodziców. Rodzice wujka, czyli moi
    dziadkowie, nie żyją, więc pozostaje wujka rodzeństwo. Wśród żyjącego
    rodzeństwa jest jedna ciotka i jeden wujek. Oni oczywiście są
    uprawnieni do spadku. Pozostaje jednak jeszcze dwóch braci wujka,
    którzy nie żyli w momencie jego śmierci. Czy po nich prawo do
    dziedziczenia uzyskują ich dzieci? Jeden z nieżyjących braci miał
    jedno dziecko, drugi - czworo. Jeśli dzieci zmarłych braci mają prawo
    do dziedziczenia spadku, to w sumie jest nasz siedmioro. Czy udział w
    spadku dzieci zmarłych braci i żyjącego rodzeństwa jest inny?? Jeśli
    tak, to jaki?
    Proszę jeszcze o podpowiedź o co chodzi z tym gospodarstwem rolnym,
    czy są inne zasady podziału takiego spadku?
    Ile mamy czasu do złożenia wniosku o stwierdzenie nabycia spadku?
    z góry bardzo dziękuję za rozwianie moich wątpliwości w tej sprawie
    pozdrawiam
    sene