  • Data: 2004-07-27 14:03:20
    Temat: spadek?
    Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Szanownych Grupowiczów i proszę o podpowiedź w następującej kwestii:
    Zmarł mój tato. Mieszkał wspólnie z mamą w mieszkaniu spóldzielczym
    własnosciowym.Rodzice mają dwoje dzieci, czyli mnie i moją siostrę. jesteśmy
    z siostrą całkowicie zgodne, nie ma zadnych utarczek co do majatku.Jestesmy
    mężatkami, ja mam 2 dzieci, moja siostra dzieci nie ma.
    Wiem, ze teraz należy jakoś uregulować sutuację prawną mamy, jej prawo do
    mieszkania, samochodu, działki rekreacyjnej. My z siostra najchetniej
    zrzekłybyśmy się przypadajacej nam części spadku na rzecz mamy, ale:
    - czy można sie zrzec się spadku tak po prostu bez podawania przyczyny?
    - czy jesli ja się zrzeknę to przypadkiem nie skomplikuje sprawy fakt, ze
    moje dzieci nabędą prawo do tego spadku?
    - a może korzystniejsze byłoby przyjecie tej części spadku która przypada
    mnie i siostrze bo w razie gdyby coś się stało mamie to chyba kolejny raz
    należy dokonać podziału tego samego spadku i znów zapłacić podatek?
    Proszę o podpowiedzi tych, którzy znają prawo i tych, którzy już mieli do
    czynienia z podobną sprawą.
    Dziękuję.
    Małgosia