  • 121. Data: 2013-06-08 14:39:52
    Temat: Re: smieciowe hahahaha
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Chce powiedziec, ze wyjdzie jak zwykle :)

    Może problemem jest w takim razie Twoje nastawienie?
    Wychodząc z takiego założenia jak powyzej należałoby nie robić dokładnie
    nic.
    Skoro nawet zmiany *co do zasady* z dobrymi założeniami od razu skazuje sie
    na porażkę.
    Bo chyba z tym, ze kierunek zmian zaproponowany przez te zmiany jest
    prawidłowy nikt nie dyskutuje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 119. Data: 2013-06-08 14:39:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail C...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czyli, wykonujesz za darmo pracę, za którą prywatna lub miejska firma
    > bierze pieniądze...
    > Nie chciałbyś umyć mi auta? Brudne takie...

    Wyjdz od realnych kosztów i pogadamy.
    Za 10 zł żadna firma nie posortuje ci metra sześciennego śmieci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 123. Data: 2013-06-08 14:39:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > s/umieć/chcieć/
    >
    > Wyjdź na pierwsze z brzegu rondo lub nawet tylko "zwykłe
    > skrzyżowanie" i odpowiedz na pytanie, czy używanie
    > migaczy przerasta możliwości "zwykłego człowieka".
    > Dla urozmaicenia można sobie również obejrzeć co
    > np. się dzieje przy zwężkach. A to są już ludzie
    > WYBRANI spośród "zwykłych" (zdali na PJ :P)
    > Przepraszam że tak monotematycznie, ale ruch drogowy
    > ma tę zaletę, że znakomicie ułatwia obserwację na żywo,
    > bez przebijania się przez dokumenty (w tym szukanie
    > nieistniejących statystyk zachowań).

    Wydaje się, że:
    - część nie umie (bo jest ogólnie zaaferowana prowadzeniem auta)
    - część nie myśli, że to jest potrzebne
    - część ma to w dupie.

    I pewnie tak samo będzie ze śmieciami. Część będzie miała w dupie, ale z
    wyrzuceniem do czerownego/niebieskiego sporo sobie poradzi. Nawet tych, co
    ich kierunkowskazy przerastają...

    > Jeśli dobrze zrozumiałem, teza brzmi "nie zadziała".

    Ja twierdze, ze zadziała. Tylko nie od razu i nie na wszystkich. Ale 50%
    będzie sukcesem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 124. Data: 2013-06-08 15:33:17
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 08.06.2013 14:39, Budzik wrote:

    > Bo chyba z tym, ze kierunek zmian zaproponowany przez te zmiany jest
    > prawidłowy nikt nie dyskutuje?

    Kierunek tak, realizacja nie.

    zen.aspx

  • 125. Data: 2013-06-08 15:36:40
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    > ale również nie segregowały.

    Segregowali. Wsrod 100 mieszkancow np. jakiegos bloku czesc segregowala.

    Nie wydaje mi sie, ze uda sie "zmusic" wszystkich do segregowania. Wiec
    albo bedzie grozic kara za brak segregowania jak sie zadeklaruja, ze
    segreguja a 3 mieszkancow nie bedzie mimo deklaracji.

    Albo od razu beda wszyscy placic "niesegregowane" a co za tym idzie,
    czesc z tych co segregowala bedzie miec w dupie czarnej segregowanie.
    Zostana idealisci. A ci co mysla ekonomicznie stwierdza "skoro nie mam
    znizki za segregowanie, to niebede sie nadwyrezal".

    > Nie wywożenie wyjdzie jakoś przy okazji.
    > Najwazniejsza jest kwestia segregacj, prawda?

    Najwazniejsza w tym wszystkim jest kasa.

    zen.aspx

  • 126. Data: 2013-06-08 15:38:59
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    > Gdzieś słyszałem, ze zawartosc pojemnika musi w 60% odpowiadac deklarowanej
    > zawartości.
    > Sporo miejsca na debili nie umiejących odróżnić plastiku od gówna.
    > Ale nie wiem czy to nie jest "na początek"

    PAnowie wlodarze, ci a tamci nie segreguja mimo ze zadeklarowali. Mamy
    analize, ze w tych smietnikach jest za duzo tego i tego. Wiec to nie
    sporadyczne przypadkowe niesortowanie.

    Niniejszym ci a tamci powinni placic wiecej.

    > Na razie wygląda na to, ze najwiekszym problemem okaze sie brak ludnosci -
    > juz miasta i miasteczna kurcza sie o kilkanascie procent przy składaniu
    > deklaracji. :)

    Nie dziwi. Skoro ma byc drozej.

    zen.aspx

  • 127. Data: 2013-06-08 17:45:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > sporadyczne przypadkowe niesortowanie.
    >
    > Niniejszym ci a tamci powinni placic wiecej.

    Tak jak juz pisałem - wszystko zalezy od skali zjawiska.

    > Nie dziwi. Skoro ma byc drozej.

    Bzdura. Dla wiekszosci ceny będą porównywalne.
    Każdy kombinuje, żeby płacić mniej. I wcale mnie to nie dziwi. Pytanie, co
    z tym zrobiąwładze, bo przeciez nie moga dopuscić do sytuacji ze za wywóz
    smieci 100 osób bedzie płacic 500 z nich.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 129. Data: 2013-06-08 17:45:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Segregowali. Wsrod 100 mieszkancow np. jakiegos bloku czesc segregowala.

    ile? 2-3 rodziny na 100?

    > Nie wydaje mi sie, ze uda sie "zmusic" wszystkich do segregowania. Wiec
    > albo bedzie grozic kara za brak segregowania jak sie zadeklaruja, ze
    > segreguja a 3 mieszkancow nie bedzie mimo deklaracji.

    Wszystko zalezy od tego procenta.
    Jezeli 10 na 100 nie bedzie, to juz bedzie fantastycznie.
    Jak nie bedzie segregowac połowe, to zrobi sie problem.

> [...]
    > Zostana idealisci. A ci co mysla ekonomicznie stwierdza "skoro nie mam
    > znizki za segregowanie, to niebede sie nadwyrezal".

    Trzbea być rzeczywiście bardzo górnolotnym idealista, aby segregowac
    smieci.
    Olej z silnika tez spuszczasz do kibla?

    > Najwazniejsza w tym wszystkim jest kasa.

    nie wydaje mi się. Chyba nie tym razem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 128. Data: 2013-06-08 17:45:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Kierunek tak, realizacja nie.

    No to juz jest cos.
    To teraz moze merytoryczne propozycje zmian?

    Ktos proponował darmowy wywóz posortowanych. Niestety nierealne i równiez
    trudne w realizacji w blokach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 130. Data: 2013-06-08 18:09:29
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-08 17:45, Budzik pisze:
> [...]
    > To teraz moze merytoryczne propozycje zmian?
    >
    > Ktos proponował darmowy wywóz posortowanych. Niestety nierealne i równiez

    Nie ma "darmowe". Jest finansowane przez gminę, czyli z podatków lokalnych.
    U mnie (spore miasto, wspólnota) funkcjonowało. Udało się wytłumaczyć
    mieszkańcom, że jeśli butelki, papier i plastik będą wynosić do dzwonów,
    to będziemy mniej płacić za śmieci (płacimy 6.50/mies/os).
    To był i kierunek słuszny i realizacja. Pod warunkiem, że dzwonów by
    przybywało, a nie ubywało. U nas też ubywało.

    A propos kierunku -
    Kobyliński kiedyś (za komuny) narysował (w "Polityce", na 1. stronie)
    taki rysunek:
    Pustynia, płaska. Skosem przecina ją droga. Na środku "kadru" i w osi
    drogi - palma. Droga małym łukiem omija palmę. U podnóża palmy - wbite w
    nią do połowy silnika auto i wylecianych dwóch gości. Jeden mówi do
    drugiego:
    - Ale kierunek był prawidłowy!

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.