  • Data: 2002-11-07 16:30:05
    Temat: służba wojskowa i ulgi
    Od: narmo <n...@o...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Według "Ustawy z 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych
    przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego" Art2.6
    "6. Do ulgi 78 proc. przy przejazdach środkami publicznego transportu
    zbiorowego kolejowego w pociągach osobowych, pospiesznych i
    ekspresowych oraz autobusowego w komunikacji zwykłej i przyspieszonej,
    na podstawie biletów jednorazowych, są uprawnieni żołnierze odbywający
    niezawodową służbę wojskową, z wyjątkiem służby okresowej i
    nadterminowej, oraz osoby spełniające obowiązek tej służby w formach
    równorzędnych."

    Pytanie jest takie: raz w tygodniu odbywam zajęcia na studium
    wojskowym Akademii Morskiej w Gdyni. Czy kwalifikuję się do tej ulgi?
    W książeczce wojskowej mam wpisane, że odbywam zajęcia wojskowe. Nie
    jestem pewiem, czy nie jest to służba okresowa, bo niezawodowa służba
    wojskowa to to raczej jest - na drugim semestrze będzie przysięga.
    --
    Maciej Ananicz
    mail: n...@o...gda.pl