    From: Gosia <g...@f...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sklepy on-line
    Date: Thu, 22 May 2003 18:24:30 +0200

    Witam grupowiczów,

    mam kilka pytań odnośnie sklepów internetowych.

    1. Dlaczego taki zapis?
    2. Jaką cenę należy podawać brutto czy netto?
    3. Kiedy należy informować o zmianie ceny? Czy powinno się to odbywać na
    bieżąco, czyli podawanie bieżących cen na stronie www? Czy można
    zmieniać ceny po otrzymaniu zamówienia?

    znalazłam taki zapis:
    Zamieszczone na stronach sklepu X ceny są jedynie zaproszeniem do
    składania ofert w rozumieniu art.71 Kodeksu Cywilnego i nie stanowią
    oferty w rozumieniu art.61 Kodeksu Cywilnego. Ceny mogą również w każdej
    chwili ulec zmianie (n.p. wskutek zmian kursów walut lub zmian cen
    producenta). Jeżli zmiana taka dotyczy towarów zamówionych przez Klienta
    sklepu, jest on o takiej zmianie informowany i może anulować zamówienie.
    Wszystkie ceny są podane z uwzględnieniem wszystkich podatków - tzw.
    ceny brutto.

    4. Mam rozumieć, że każdy może wrócić zakupiony towar bez podania przyczyny?

    znalazłam zapis:
    Klient ma prawo do zwrotu w stanie niezmienionym otrzymanych towarów w
    terminie do 10 dni od ich wydania, zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000
    r. "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialnoE^ci
    (...) ", Dz.U. Nr 22, poz. 271. Zwrot towaru odbywa się wyłacznie na
    koszt zwracającego. Warunkiem przyjęcia zwrotu jest dołaczenie kopii
    dokumentu potwierdzającego termin wydania towaru.

    5. Czy może mi ktoś wskazać jakieś wiarygodne i szczegółowe źródło na
    temat sklepów on-line?
    Co musi się znajdować na takiej stronie.

    Może ktoś przerabia takie tematy.
    Wszystkie informacje i uwagi mile widziane.

    pozdrawiam
    Gosia