  • 21. Data: 2012-06-01 10:09:00
    Temat: Re: skan dowodu osobistego
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 31 Maj, 19:41, "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>
    wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomościnews:jq787v$6mb$1@node1.news.atman.pl...

    > W przypadku samochodu musisz korzystaćze skupu w dodatku takiego który możę
    > złomować samochody. Wychodzi na to, że nie musisz im dawać ksera dowodu, a
    > oni muszą cię obsłużyć w przypadku samnochodu, bo to jest obowiązkowe
    > niestety.

    A nieprawda.

    Zasady rejestrowania transakcji skupu złomu uregulowane zostały
    w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach
    ( Dz. U. z 2001 nr 62 poz. 628 z późn. zm.).
    Zgodnie z art. 43a tej ustawy, posiadacz odpadów prowadzący punkt
    zbierania odpadów metali jest obowiązany, przy przyjmowaniu tych
    odpadów od osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami, do
    wypełniania formularza przyjęcia odpadów metali w dwóch
    egzemplarzach,
    po jednym egzemplarzu dla przekazującego i dla przyjmującego odpady.

    Formularz przyjecia odpadów metali powinien zawierać nastepujące
    dane:

    określenie rodzaju odpadów, rodzaju produktu, z którego powstał
    odpad,
    oraz źródło pochodzenia, imię i nazwisko, adres zamieszkania
    oraz numer dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego
    tożsamość osoby przekazującej odpady, a gdy osoba ta działa
    w imieniu przedsiębiorcy - również nazwę i adres siedziby tego
    przedsiębiorcy.
    W przypadku odmowy okazania dokumentu tożsamości podmiot
    prowadzący punkt skupu jest obowiązany odmówić przyjęcia odpadów
    metali.

  • 22. Data: 2012-06-01 11:42:09
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik gr napisał:
    > A nieprawda.

    [..]
    > W przypadku odmowy okazania dokumentu tożsamości podmiot
    > prowadzący punkt skupu jest obowiązany odmówić przyjęcia odpadów
    > metali.

    Tylko, że okazanie dowodu nie jest równoznaczne z udzieleniem zgody na
    jego zeskanowanie/zrobienie kserokopii... czy tak?

    Okazanie polega na udostępnieniu danych do ich zapisania w odpowiednim
    dokumencie, i tylko tych, które są akurat potrzebne, a nie wszystkiego
    wraz z wizerunkiem w postaci kserokopii...

    Mylę się?

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 23. Data: 2012-06-01 13:01:19
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    > On 2012-06-01, Nixe<n...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No np. jeśli to konkurs Top Model, to pewnie wymagają.
    > Nie chcesz, to nie bierzesz udziału. W czym problem?

    Przede wszystkim w tym, że konkurs Top Model to nie świadczenie usługi.
    Chodziło mi o coś bardziej przyziemnego. Np. sytuację, w której
    _wszystkie_firmy odbierające śmieci stawiają taki warunek w umowie, że
    klient niezależnie od płci musi zapozować do zdjęcia w bikini na tle
    swojego śmietnika.

    N.

  • 24. Data: 2012-06-01 13:09:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-01, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Przede wszystkim w tym, że konkurs Top Model to nie świadczenie usługi.

    A co? Produkcja rolna?

> [...]
    > _wszystkie_firmy odbierające śmieci stawiają taki warunek w umowie, że
    > klient niezależnie od płci musi zapozować do zdjęcia w bikini na tle

    No i? Oczywiście jest to nielogiczne, ale mnie to jakoś nie rusza.
    Przy czym akurat np. skan dowodu ma sens techniczny. Argument o względach
    technicznych mnie np. przekonuje. Zresztą GIODO chyba też.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2012-06-01 13:16:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.06.2012 07:19, witek pisze:
    > dowod dla pani, samochodzik dla ciebie. dziecko z malzonka tudziez kims
    > innym idzie juz sobie robic zakupy a ty natychmiast prosisz pania o
    > zwrot dowodu pokazujac paragraf w ktorym napisane jest, ze zatrzymywanie
    > cudzego dowodu jest karalne.

    A pani mówi Pryyyt, albo inne I Co Mi Pan Zrobisz.

    ATPO: Jaki to paragraf i jakiego prawa?

    > jesli towarzyszy temu jakis dziennikarz i wezwana na miejsce policja, to
    > procedura wypozyczania samochodzikow zostanie zmieniona natychmiast.

    Myślę, że masz za bardzo hamerykańskie podejście. W kraju Donalda to
    raczej się tym nikt nie zainteresuje. A i procedury nie zależą od
    Panienki z Wypożyczalnika.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2012-06-01 13:19:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.06.2012 08:24, Nixe pisze:

    > Czy ktoś może wymagać od Ciebie założenia bikini w zamian za
    > wyświadczenie usługi

    Nie wiem czy może, ale generalnie powinien móc.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2012-06-01 14:13:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A pani mówi Pryyyt, albo inne I Co Mi Pan Zrobisz.
    >
    > ATPO: Jaki to paragraf i jakiego prawa?

    co sie tak nagle zlenił?

    art 270-277 kodeks karny.

    > Myślę, że masz za bardzo hamerykańskie podejście. W kraju Donalda to
    > raczej się tym nikt nie zainteresuje.

    Interesuja sie.
    Pogooglaj sobie na grupie jak to pani z dziekanatu swiadectwa
    maturalnego nie chciala oddac.

    A i procedury nie zależą od
    > Panienki z Wypożyczalnika.

    a kogo to obchodzi co zalezy od panienki.

  • 28. Data: 2012-06-11 18:56:24
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 01 Jun 2012 06:38:45 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No ale to ze strony skanującego. A ja się dziwiłem skanofobii wyznawanej
    > przez dowododawców.
    >
    > Inna sprawa, że mnie np. drażni, że nie mogę wypożyczyć dla dziecka
    > samochodzikowózka w M1 / Forum / etc bez POZOSTAWIENIA DO lub
    > ewentualnie PJ w zastaw. A nie lubię oddawać swoich dokumentów, bo
    > jeszcze zgubią albo co....

    Tak czy owak zatrzymują twój dowód osobisty na czas używania samochodzika.

    Art. 55. 1. Kto:
    1) uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego,
    2) zatrzymuje cudzy dowód osobisty,
    3) nie zwraca dowodu osobistego w razie utraty obywatelstwa polskiego,
    podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny.
    2. Orzekanie w sprawach, o których mowa w ust. 1, następuje na zasadach i w
    trybie określonym w przepisach o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.

    USTAWA z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych (tekst jednolity)

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/6czerwca2012/

  • 29. Data: 2012-06-13 20:25:15
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 01 Jun 2012 13:01:19 +0200, Nixe napisał(a):

> [...]
    > _wszystkie_firmy odbierające śmieci stawiają taki warunek w umowie, że
    > klient niezależnie od płci musi zapozować do zdjęcia w bikini na tle

    Wtedy ja zakladam nowa firme smieciarska bez takiego wymogu i czesze
    kapuche:)

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 30. Data: 2012-06-13 20:52:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-13 20:25, KRZYZAK pisze:

    > Wtedy ja zakladam nowa firme smieciarska bez takiego wymogu i czesze
    > kapuche:)

    Nie możesz - teraz są jakieś urzędowe rejonizacje, czy też nawet gminy
    mają monopol na zawieranie umów ze śmieciarzami w imieniu mieszkańców -
    z tego co czytałem cuś na ten temat niedawno.

    --
    Liwiusz