  • 151. Data: 2008-03-31 05:27:53
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 30 Mar, 23:37, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

> [...]
    > klauzulę, iż przeznaczona jest tylko dla nauczycieli, sprawiało, że
    > wydawnictwo to straciło charakter rzeczy powszechnie dostępnej i nie
    > była to oferta w rozumieniu art. 543 k.c.
    >
    > Wiec jak sam widzisz wszystko tyczylo sie wokol porozumienia Ministra i
    > sad kierowal sie glownie dobrem wyzszym, a nie ogolna sprawa sprzedazy
    > rzeczy powszechnie dostepnych.
    >
    > W zwiazku z powyzszym, prosze nie przytaczaj wiecej tego wyroku SN w
    > naszej dyskucji, ze wlasciciel np sklepu spozywczego ma prawo
    > selekcjonowac sobie klientow i decydowac o tym komu sprzeda np litr mleka.

    zwróć uwagę, że sąd nie oczynił porozumienia ministra z zrzeszeniem
    podstawą rozstrzygnięcia. Uwagi na jego temat są, bo problem pojawił
    się w orzeczeniach sądu wojewódzkiego i rejonowego i SN musiał się do
    tego odnieść. Ale jednoznacznie zakwalifikował to porozumienie jako
    umowę, która nie może wywierać wpływu na sytuację osób nie będących
    jej stroną. W konsekwencji podstawą do odmowy uznania, że sprzedaż
    encyklopedii doszła do skutku był tylko art. 543 kc (ograniczenie
    zawarte w treści oferty).

  • 152. Data: 2008-03-31 06:56:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK pisze:

    > I zaden przepis nie naklada na taka placowke obowiazku wpuszczenia cie
    > do srodka.

    Nakłada. Kw na początek. I wszelkie inne przepisy o prawach konsumentów.

    > Pojmiesz to wreszcie?

    Dotrze do ciebie wreszcie, że otwierając sklep czy restaurację de facto
    sam na siebie nakładasz pewne ograniczenia i zobowiązania? I póki chcesz
    taki lokal mieć - musisz się tego trzymać?

    Jak chcesz mieć tylko wybraną klientelę - prowadź sklep na zamkniętym
    terenie jakiegoś klubu "tylko dla członków". Tylko nie zapomnij o
    zarejestrowaniu bazy danych osobowych z listą członków w stosownym urzędzie.

  • 153. Data: 2008-03-31 07:14:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK pisze:

    > Konkrety.

    Archiwum.

    > Owszem. Ale wsrod nich nie ma obowiazku wpuszczania kazdego.

    Jest.

  • 154. Data: 2008-03-31 07:29:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com pisze:

    > Wątpię, aby Partia ingerowała w niezawisłość Sądu Najwyższego w
    > kwestii zaopatrzenia w encyklopedie nauczycieli z woj.
    > tarnobrzeskiego. To nie była kwestia o zasadniczym znaczeniu
    > politycznym.

    Nie tyle ingerowała, ile tak zadecydowała.

    Jeśli uważasz, że sędziowie za komuny mogli ot tak sobie sądzić zgodnie
    z prawem, to popatrz np. na sprawę Grzegorza Przemyka.

  • 155. Data: 2008-03-31 07:32:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com pisze:

    > Właśnie nie ma. Woli prowadzącego przedsiębiorstwo. Naprawdę
    > sugerujesz, że ktoś kto ustawia przy wejściu selekcjonera wyraża w ten
    > sposób wolę zawarcia umowy z każdym?????

    Sęk w tym, że on nie ustawia "selekcjonera" (bo czegoś takiego nie może
    postawić) tylko ustawia ochroniarza.

    A ochroniarze działają na podstawie ustawy o ochronie osób i mienia,
    więc jak sama nazwa (oraz treść ustawy) wskazuje ich jedynym zadaniem
    jest pilnowanie, by osobom ni mieniu nie stała się krzywda.

    Czyli np. mogą nie wpuścić, bo lokal jest już przepełniony. Ale pod
    żadnym pozorem nie mogą wpuścić z powodu widzimisię.

  • 156. Data: 2008-03-31 07:52:25
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

  • 157. Data: 2008-03-31 08:01:22
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

  • 158. Data: 2008-03-31 08:57:45
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 30 marzec 2008 22:01
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fsost7$s8v$2@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > No i wszystko w porządku. Nie mam żadnych pretensji do takiego układu.
    > Problem sie zaczyna, gdy lokal jest otwarty, tylko ochrona nie che kogoś
    > tam wpuścić z uwagi na widzimisię.

    No kiedy nie na widzisięmisię, ale właśnie ów ,,ochroniarz'' jest osobą
    przydzielającą zaproszenia. Impreza jest zamknięta, tylko dla zaproszonych,
    a zaproszenia są do odbioru u bramkarza.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 159. Data: 2008-03-31 09:02:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 30 marzec 2008 21:11
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <47efe5ff$1@news.home.net.pl>):

    > Czyli czarnego nie moze. A ubranego w trampki ze wzgledu np na wyznawana
    > religie? Czy w tym wypadku nie dochodzi do formy okazania pogaqrny danej
    > osobie z uwagi na jej wyznanie? Czy nie doszloby do naruszenia dobra
    > osobistego, jakim jest godnosc?

    Skoro pozostali, ubrani we fraki sobie nie życzą ze względu np. na wyznawaną
    religię? Czy w tym wypadku nie dochodzi do formy okazania pogardy przez
    daną osobę pozostałym?

    > Juz pisalem. Zgodnie z KC, z dzialem sprzedaz, wystawienie rzeczy w
    > miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za
    > ofertę sprzedaży.

    A co wystawia klub? Nic nie wystawia, a wręcz oznajmia ,,To klub, wstęp
    tylko za zaproszeniami''.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 160. Data: 2008-03-31 09:03:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 30 marzec 2008 22:38
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <47effa2b$1@news.home.net.pl>):

    > Piwo? Wodke? Papierosy? Wszystko co znajduje sie w barze, albo karcie dan.

    Ale to nie jest wystawione publicznie, a jedynie w ofercie dla klubowiczów,
    którzy otrzymali zaproszenia. Podobnie jak żarło na weselu nie jest dla
    każdego przechodnia, ale dla gości weselnych.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com