  • 21. Data: 2008-02-10 00:14:31
    Temat: Re: sedzia kalosz??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Marcisz pisze:

    > Nie twierdzę, że oni nie kłamali. Zauważyłem tylko, że rozbieżności w
    > detalach niekoniecznie o tym świadczą. Swoją drogą prawdziwy geniusz
    > ten zeznający.
    >
    > A tak swoją drogą, to czemu chcesz skarżyć wyrok, skoro w pierwszym
    > poście twierdzisz, że nie ma dowodów winy?

    Zależy, co rozumiesz przez dowody...

    Np. nagrania z kamer przemysłowych nie było, bo rzekomo miały jakąś
    tajemniczą "konserwację" na którą żadnych papierów nie ma - mimo, że
    miały zostać dostarczone.

    Było jeszcze wiele innych detali świadczących o tym, że oskarżony z
    kumplami odrobinkę "mija się z prawdą". A z kolei moje zeznania były
    raczej spójne - i jak czegoś nie pamiętałem dokładnie, to mówiłem, że
    dokładnie nie pamiętam.

    Co, może za dokładnie zeznawałem, hmm? ;->

  • 22. Data: 2008-02-10 00:47:45
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 10 Feb 2008 00:25:04 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > No i wtedy już kręcił. A jako świadek - a nie "podejrzany" - zdaje się
    > nie może, czyż nie?

    Na a jesli robi to w obawie przed odpowiedzialnoscia karna?
    A pewnie obawiali sie odpowiedzialnosci karnej.

    --
    KRZYZAK

  • 23. Data: 2008-02-10 02:27:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Na a jesli robi to w obawie przed odpowiedzialnoscia karna?
    > A pewnie obawiali sie odpowiedzialnosci karnej.

    Jeśli powołujesz się na Art. 233 par. 3 KK, to dotyczy to sytuacji,
    kiedy świadek nie został uprzedzony o swoich prawach. A został - jest w
    protokole.

  • 24. Data: 2008-02-10 03:58:01
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Można, "wnoszę o zaprotokołowanie, że świadek x powiedział to i tamto".
    > A najlepiej, to nagrać rozprawę na dyktafonie, niby jest to niezgodne z
    > prawem (nagrywanie bez zgody sądu), jednakże
    > w Polsce dowód wcale nie musi być zdobyty w sposób zgodny z prawem.

    Uprzedziłeś mnie. Przyłączam się do rady, polecam i nakłaniam. :D

    Ministerstwo Słusznej Sprawiedliwości ma problem z wprowadzeniem
    utrwalania audio-wizualnego, więc obywatele, czy pomożecie? :>

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 25. Data: 2008-02-10 05:33:58
    Od: "adam.e" <a...@N...gazeta.pl>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> napisał(a):

    > Uprzedziłeś mnie. Przyłączam się do rady, polecam i nakłaniam. :D
    >
    > Ministerstwo Słusznej Sprawiedliwości ma problem z wprowadzeniem
    > utrwalania audio-wizualnego, więc obywatele, czy pomożecie?

    Podejrzany ma prawo do odmowy składania zeznań, nie ma najmniejszego obowiązku
    oskarżać się. Czyżby to prawo tłumaczyło działania, albo odmowę wprowadzenia
    utrwalania audio-wizualnego rozprawy?

  • 26. Data: 2008-02-10 06:48:42
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Jeśli powołujesz się na Art. 233 par. 3 KK, to dotyczy to sytuacji,
    > kiedy świadek nie został uprzedzony o swoich prawach. A został - jest w
    > protokole.

    to nie jest jedyna sytuacja gdy odpowiedzialność jest wyłączona

    KG

  • 27. Data: 2008-02-10 11:15:02
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    adam.e pisze:
    > Podejrzany ma prawo do odmowy składania zeznań, nie ma najmniejszego obowiązku
    > oskarżać się. Czyżby to prawo tłumaczyło działania, albo odmowę wprowadzenia
    > utrwalania audio-wizualnego rozprawy?

    Odniosłem wrażenie, że przedmiot dyskusji nam się trochę minął. Czy
    jesteś pewny, że właściwe pytanie skierowałeś do właściwej osoby?

  • 28. Data: 2008-02-10 18:30:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > to nie jest jedyna sytuacja gdy odpowiedzialność jest wyłączona

    OK, to co jeszcze przegapiłem? Zwracam uwagę, że chodzi o *świadka*,
    który w chwili składania zeznań oficjalnie nie był nawet podejrzany.

  • 29. Data: 2008-02-10 19:50:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "adam.e" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > obowiązku
    > oskarżać się. Czyżby to prawo tłumaczyło działania, albo odmowę

    No to odmawia odpowiedzi, na zadane pytanie, podobnie jak to czynił
    Rywin, na sławetnej komisji, lub w ogóle odmawia udzielania wyjaśnień. Co do
    tego ma utrwalanie rozprawy, to zaiste nie wiem? Raczej chodzi o to, że
    środowisko sędziowskie nie chce aby każdy miał na widelcu ich nitrafione
    werdykty i dawanie wiary policjantom gubiącym się w zeznaniach. W skrócie
    chodzi o to, że gdyby takie utrwalanie istniało, to cały przewód sądowy dało
    by się odtworzyć i przywołać, a sądom pasuje to co jest, sąd wydaje werdykt,
    a reszta pozostaje milczeniem.
    Przy obecnym poziomie techniki koszt płyty CD, włożonej do akt z
    wielogodzinnym zapisem w mp3, to żaden koszt. Tylko wizerunek nieomylnych,
    niezawisłych i nieskorumpowanych sądów trochę by na tym ucierpiał, bo
    pierwsze co by robiła strona po procesie, to brała kopię takiego zapisu i
    szukała haków u prawników.

  • 30. Data: 2008-02-10 21:27:09
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > OK, to co jeszcze przegapiłem? Zwracam uwagę, że chodzi o *świadka*,
    > który w chwili składania zeznań oficjalnie nie był nawet podejrzany.

    kontratyp prawa do obrony

    KG