  • 1. Data: 2006-06-24 13:06:54
    Temat: samopomoc i odmowa wyplaty
    Od: "o\('''\)o" <j...@j...uie>

    pisze na ta grupe gdyz na innych nie udzielono mi rzeczowej odpowiedzi.

    Kolega prosi mnie o rade, ale nie bardzo wiem co w tym przypadku zrobic.
    Mial kolizje z pacjentem, ktory ma OC w samopomocy. na miejscu byla Policja,
    dostal notatke, pacjent mandat itd. Wszystko niby OK. niestety Samopomoc
    odmawia wyplaty, wczesniej powolujac jakiegos smiesznego bieglego (po
    ogledzinach). W odmowie napisano iz uszkodzenia pojazdu powstaly w wyniku
    innego wczesniejszego zdarzenia. Oczywiscie jest to bzdura. Jest to juz
    drugi przypadek wsrod moich znajomych, tyle ze ten pierwszy kiedys tam to
    byl stary grat i szkoda bylo zachodu na uzeranie sie z TU.

    Od poczatku sprawa "smierdziala". Sprawca zdarzenia jechal starym
    rozsypujacym sie ogorkiem (VW t2?), samochod byl dopier co kupiony,
    poprzedni wlasciciel tez od kogos kupil bez przerejestrowania. Czyli w DR(i
    w OC) wpisany byl nawet nie poprzedni wlasciciel, a jeszcze jeden
    wczesniejszy. Sprawca nie mial przy sobie kompletu dokumentow, a ejdynie OC
    i PJ. Chcieli go zamknac(Policja) bo nie mial stalego zameldowania a nie
    mial tez kasy na zaplacenie mandatu na miejscu. W koncu ktos mu przywiozl na
    miejsce pieniadze, inaczej skonczylo by sie sprawa w SG i brakiem notatki od
    razu. Dzwine, bo samochodu nie odholowano pomimo braku DR... Aha i
    najciekawsze ze OC konczylo sie jakos za 2 czy 3 dni. W sumie nie dziwie sie
    Samopomocy ze cos podejrzewa.. Tyle ze co to ma obchodzic poszkodowanego ?
    Co ma robic aby dostac to co sie nalezy ? kwota wcale nie jakas duza bo
    ~3k...

  • 2. Data: 2006-06-24 14:51:12
    Temat: Re: samopomoc i odmowa wyplaty
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Co ma robic aby dostac to co sie nalezy ? kwota wcale nie jakas duza bo
    > ~3k...

    No sąd ... tylko sąd i tyle co tu mozna zrobic. Jakie sądy mamy to
    wiadomo, wiec przykro po prostu ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-06-24 15:10:20
    Od: "o\('''\)o" <j...@j...uie>

    > No sąd ... tylko sąd i tyle co tu mozna zrobic. Jakie sądy mamy to
    > wiadomo, wiec przykro po prostu ...

    dowiedzialem sie na razie tyle zeby napisac pozew do sadu. poszkodowany
    umowiony jest z dyrektorem TU nma rozmowe i chce mu osobiscie pokazac ten
    pozew. tylko kogo ma pozwac? sprawce czy tu czy moze jednego i drugiego
    razem (osobno?) ?

  • 4. Data: 2006-06-24 15:12:45
    Od: Pablo <p...@o...pl>

    > No sąd ... tylko sąd

    Możesz jeszcze próbować u Rzecznika Ubezpieczonych
    http://www.rzu.gov.pl/

    --
    pozdrawiam
    Pablo

  • 5. Data: 2006-06-24 15:30:21
    Od: "o\('''\)o" <j...@j...uie>

    > Możesz jeszcze próbować u Rzecznika Ubezpieczonych
    > http://www.rzu.gov.pl/

    na tej grupie wyczytalem ze to strata czasu

  • 6. Data: 2006-06-24 16:07:37
    Od: buraxta <b...@g...com>

    KrzysiekPP wrote:
    > No sąd ... tylko sąd i tyle co tu mozna zrobic. Jakie sądy mamy to
    > wiadomo, wiec przykro po prostu ...

    Albo wniosek o upadłość tej spółki - bo samopomoc to chyba jakaś spółka?
    Powód - nie wywiązywanie się z zobowiązań.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 7. Data: 2006-06-24 19:09:31
    Od: "o\('''\)o" <j...@j...uie>

    > Albo wniosek o upadłość tej spółki - bo samopomoc to chyba jakaś spółka?
    > Powód - nie wywiązywanie się z zobowiązań.

    przyznam, ze kompletnie nie rozumiem tego posta :-)

  • 8. Data: 2006-06-24 20:16:23
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > przyznam, ze kompletnie nie rozumiem tego posta :-)

    Przeczytał gdzies w necie .. i wystrzelił teraz.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2006-06-24 21:53:59
    Od: buraxta <b...@g...com>

    KrzysiekPP wrote:
    > Przeczytał gdzies w necie .. i wystrzelił teraz.

    Jeżeli spółka nie jest w stanie regulować swoich zobowiązań to można
    postawić ją w stan upadłości? Jaką formę prawną ma "samopomoc"?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 10. Data: 2006-06-24 23:14:32
    Od: Andrzej Sroka <m...@m...pl>

    W 'Auto Świecie' jest dział interwencje i akurat w ostatnim opisują
    jak pomogli komuś właśnie z samopomocą - zaniżenie odszkodowania.
    Może w ten sposób? Nie wiem ile to trwa itd, ale zapytać można na pewno.

    Pozdrawiam
    Andrzej

    --
    www.andrzejsroka.fot.pl