  • 1. Data: 2006-06-24 11:04:08
    Temat: Zawieszenie działalności a ubezpieczenie.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Taka oto sytuacja spotkała kolegę i nie wie co ma zrobić.
    Jest dwuzawodowcem i opłacał krus. Na początku roku nie złożył przez
    zapomnienie papierka o wysokości podatku z działalności pozarolniczej i z
    dniem 1.07 wylatuje z krus. Zawsze przysyłali stosowne pismo, a ostatnio nie
    przysłali więc posłał tylko to co chcieli na bieżąco.
    Na dodatek informacja o wyrzuceniu z krus poszła do zus. Dochody z obu
    działalności ma na tyle małe, że zus oznacza "śmierć". Musi wrócić do krus.
    Pytanie tylko jak ma to zrobić i żeby nie wpaść w zus ? Padła sugestia by
    zawiesił drugi zawód w US na jakiś czas, ale podobno nie ma zawieszeń. Druga
    forma podatku to ryczałt. Da się jakoś rozwiązać ten problem ?

  • 2. Data: 2006-06-24 13:52:04
    Temat: Re: Zawieszenie działalności a ubezpieczenie.
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "neelix" <a...@w...pl> napisał:

    >Padła sugestia by zawiesił drugi zawód
    A co to znaczy "drugi zawód" ? Dz.g.

    >w US na jakiś czas, ale podobno nie ma zawieszeń.
    Dla US istnieje, tyle, że i tak składki ZUS trzaba płacić.

    >Druga forma podatku to ryczałt.
    Forma opodatkowania jest bez znaczenia, dalej prowadzi dz.g.

    >Da się jakoś rozwiązać ten problem ?
    Zamknąć dz.g. z dnie 30 czerwca.

    --
    Artur Golański

  • 3. Data: 2006-06-24 14:38:49
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > A co to znaczy "drugi zawód" ? Dz.g.

    Tak.

    > Dla US istnieje, tyle, że i tak składki ZUS trzaba płacić.

    > Forma opodatkowania jest bez znaczenia, dalej prowadzi dz.g.

    > Zamknąć dz.g. z dnie 30 czerwca.

    Zlikwidować całkowicie ? To chyba w Urzędzie Gminy ? Kiedy może rozpoczać
    ponownie dz.g ? Od 1 października ?

  • 4. Data: 2006-06-24 16:16:40
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "neelix" <a...@w...pl> napisał:

    >Zlikwidować całkowicie ? To chyba w Urzędzie Gminy ?
    Tak, zamyka dz.g. w UG, powiadamia ZUS (druk ZWPA), urzad skarbowy i
    statystyczny

    >Kiedy może rozpoczać ponownie dz.g ?
    Choćby od 1 lipca :-) Nie ma raczej czasowych ograniczeń.

    --
    Artur Golański

  • 5. Data: 2006-06-25 09:30:17
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Tak, zamyka dz.g. w UG, powiadamia ZUS (druk ZWPA), urzad skarbowy i
    > statystyczny

    > Choćby od 1 lipca :-) Nie ma raczej czasowych ograniczeń.

    Krus rozlicza co 3 miesiące(?). Chyba taka przerwa musi być, by mógł wrócić
    ? Przez 3 miesiące zero wykazanych dochodów z dz.g. Tak mu w krusie
    powiedzieli. Zamiar ma taki: wszystko ma wrócić do stanu poprzedniego. A co
    z regonem, nipem ? Wyrabianie numerów od nowa czy zostaną te stare ?

  • 6. Data: 2006-06-25 10:34:53
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, zamyka dz.g. w UG, powiadamia ZUS (druk ZWPA), urzad skarbowy i
    > statystyczny

    To jeszcze zapytam o druk do gus: RG-2 (wykreśl. podmiotu z kraj. rej.) czy
    tylko jakaś informacja ?
    Do US też jakiś konkretny czy tylko odręczne zawiadomienie ?

  • 7. Data: 2006-06-25 11:17:37
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "neelix" <a...@w...pl> napisał:

    >Krus rozlicza co 3 miesiące(?).
    No, ale składkę opłaca się od dnia przystąpienia, oczywiście jeśli są
    podstawy do opłacania składek KRUS a nie ZUS.

    >z regonem, nipem ?
    NIP jest zawsze ten sam. Regon otrzyma nowy.

    > gus: RG-2 (wykreśl. podmiotu z kraj. rej.)
    Skoro zakończył to dz.g. nie ma czyli wykreślamy.

    >Do US też jakiś konkretny czy tylko odręczne zawiadomienie ?
    Powiedzą w US. Na pewno spis z natury i zakończenie księgi.
    Dadzą odpowiednie druki (NIP, VAT) do wypełnienia.

    --
    Artur Golański

  • 8. Data: 2006-06-25 13:14:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > No, ale składkę opłaca się od dnia przystąpienia, oczywiście jeśli są
    > podstawy do opłacania składek KRUS a nie ZUS.

    Nie wiem. Podobno musi być przerwa 3 miesiące, żeby wrócić. Prawdopodobnie i
    tak będzie musiał za ten czas składkę wstecznie uregulować, ale to tylko
    domysły.

    > NIP jest zawsze ten sam. Regon otrzyma nowy.

    W regonie to chyba jest jakaś pozycja na zawieszenie, ale skoro nie będzie
    zawieszenia...
    Dobra, powtórzę. Dzięki.

  • 9. Data: 2006-06-26 07:51:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    neelix wrote:

    > Do US też jakiś konkretny czy tylko odręczne zawiadomienie ?

    Nie wyrobi się z zawiadomieniem o remanencie końcowym. Trzeba zgłosić
    do US 7 dni przed.

  • 10. Data: 2006-06-26 13:59:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał:

    >Nie wyrobi się z zawiadomieniem o remanencie końcowym. Trzeba zgłosić
    >do US 7 dni przed.
    A gdzie jest napisane, że remanent trzeba robić na dzień zakończenia
    dz.g czyli na 30 czerwca ?

    --
    Artur Golański