  • 1. Data: 2006-06-24 12:55:29
    Temat: Pytanie o odpowiedzialność parkingu strzeżonego
    Od: "mmariano" <m...@p...wp.pl>

    Witam

    Mam następujący problem: Stojący na strzeżonym parkingu motocykl
    został przewrócony i uległ uszkodzeniom.
    Pracownik firmy prowadzącej parking stwierdził, że upadek motocykla
    nastąpił w czasie burzy i silnego wiatru, w związku czym parking nie
    ponosi odpowiedzailności za poniesione szkody. Faktycznie w tym dniu w
    moim mieście była nie najlepsza pogoda, ale nie słyszałem, żeby
    wiatr wywracał drzewa.
    Kontaktowałem się ze sprzedawcą motocykla (dealer), który
    stwierdził, że w ciągu kilku lat swojej działalności nie słyszał
    o przypadku wywrócenia motocykla przez wiatr.
    Pracownik firmy twierdzi, że plandeka przykrywająca motocykl została
    rozdarta i nadmuchana przez wiatr co spowodowało upadek. Strażnik
    parkingu widział szarpaną przez wiatr plandekę, że się nadyma, ale
    nie podszedł do motocykla i jej nie zdjął.
    Czy faktycznie nie ma szans na pokrycie szkód przez właściciela
    parkingu?

    Pozdrawiam
    mmariano