  • 251. Data: 2022-08-17 15:26:59
    Temat: Re: ryby
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Aug 2022 12:49:57 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Tu: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28245194/ podają, że "Intake by
    > ingestion on 1 November was estimated to be around 4 GBq, assuming 10%
    > absorption to blood, and the resulting organ doses reached estimated
    > values that were generally in a range from about 20 Gy to over 100 Gy."
    >
    > A z tego: https://personal.ems.psu.edu/~radovic/Polonium_specs
    .pdf
    > wynika, że 4 GBq to jakieś 0.02 mg. Za dużo to to nie jest.

    Dawka zależy od tzw. współczynnika wagowego promieniowania, który z kolei
    zmienia się z energią cząstek, ale widzę, że dla ameryku i polonu jest
    podobna (~5 MeV) więc jeśli chodzi o ten aspekt oba powinny być równie
    śmiercionośne.

    Może chodzić o czas połowicznego rozpadu. W czujkach jest Am-241 o T_1/2
    432 lat, a czas połowicznego rozpadu Po-210 to 138 dni. Oba izotopy mogą
    się też różnie 'wypłukiwać' z organizmu człowieka, ale na tym się nie znam.

    Radon ma bardzo krótki czas życia, ale znowu nie latają go w powietrzu
    jakieś tony, chyba że ktoś zupełnie nie wietrzy mieszkania.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 252. Data: 2022-08-17 17:09:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.08.2022 o 12:12, Olin pisze:

    > Nie wiadomo, czy małe dawki szkodzą, czy nie.

    Generalnie wiadomo.

    > Dla świętego spokoju przyjmuje się, że każde promieniowanie jest szkodliwe,

    Taka zaszłość hist(e)ryczna. Jak się raz przekonało, że coś jest
    śmiertelnie groźne, to potem głupio się wycofać - tym bardziej że ci
    przekonani teraz są naukowymi neofitami i jak im powiesz, że "w sumie to
    mało wiedzieliśmy i trochę na wyrost zadziałaliśmy" to okażesz się
    szurem i ci to naukowo udowodnią:P.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 253. Data: 2022-08-17 17:14:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.08.2022 o 15:26, Olin pisze:

    > Może chodzić o czas połowicznego rozpadu. W czujkach jest Am-241 o T_1/2
    > 432 lat, a czas połowicznego rozpadu Po-210 to 138 dni.

    I właśnie dlatego polon jest "bardziej radioaktywny" jak coś ma krótki
    okres półrozpadu to mocno "świeci", dlatego polon znacznie bardziej
    "grzeje" niż ameryk. Ameryk jest w starych czujkach i nikt paniki nie
    sieje. Z polonem to wszscy zamieszani srtaczki (i to dosłownie) by dostali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 254. Data: 2022-08-17 21:19:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/tysiace-sniety
    ch-ryb-w-berlinskim-jeziorze-jest-bardzo-zle/rc4wb6v
    ,79cfc278

  • 255. Data: 2022-08-17 21:20:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A skąd run na wynajmowanie mieszkań?

    -----

  • 256. Data: 2022-08-17 22:29:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.08.2022 o 21:20, ąćęłńóśźż pisze:
    > A skąd run na wynajmowanie mieszkań?

    Myślisz, że to pisiory?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 257. Data: 2022-08-18 01:51:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Generalnie wiadomo.

    To szkodzą? I jak małe? Problem np. z takimi bananami jest, że prędzej
    się zejdzie z przeżarcia niż użyska jakikolwiek efekt.

> [...]
    > przekonani teraz są naukowymi neofitami i jak im powiesz, że "w sumie to
    > mało wiedzieliśmy i trochę na wyrost zadziałaliśmy" to okażesz się

    Wszystkich silnie posrało na punkcie radioaktywnosci i chemiczności
    zresztą. Spróbuj kupić obecnie prawdziwe koszulki auerowskie ze
    związkami toru.

    --
    Marcin

  • 258. Data: 2022-08-18 06:14:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To szkodzą?

    Nie.

    > I jak małe?

    małe.

    > Problem np. z takimi bananami jest, że prędzej
    > się zejdzie z przeżarcia niż użyska jakikolwiek efekt.

    Na przykład.

    > Wszystkich silnie posrało na punkcie radioaktywnosci i chemiczności
    > zresztą.

    I paru innych rzeczy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 259. Data: 2022-08-18 12:38:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Aug 2022 17:09:13 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > przekonani teraz są naukowymi neofitami i jak im powiesz, że "w sumie to
    > mało wiedzieliśmy i trochę na wyrost zadziałaliśmy" to okażesz się

    Nie da się "naukowo" tego zbadać, bo potrzebna byłaby liczna grupa zupełnie
    nienarażona na promieniowanie naturalne, z którą porównujemy resztę
    populacji, a takiego eksperymentu nie da się przeprowadzić.

    Niektórzy uczeni mówią, że radiacja jest nawet korzystna, bo w Iranie i
    Brazylii są tereny, gdzie dawka naturalna kilkaset razy przewyższa dawkę
    dopuszczalną w Polsce, a ludzie ponoć żyją tam długo i zdrowo, ale
    przyczyny mogą być inne (np. dieta, geny) niż podwyższone promieniowanie.
    Dwa przypadki to za mało, żeby formułować kategoryczne sądy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 260. Data: 2022-08-18 12:55:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Aug 2022 17:14:33 +0200, Shrek napisał(a):

    > I właśnie dlatego polon jest "bardziej radioaktywny" jak coś ma krótki
    > okres półrozpadu to mocno "świeci", dlatego polon znacznie bardziej
    > "grzeje" niż ameryk.

    Słusznie. Zakładając, że w danej chwili mamy tyle samo atomów Am i Po,
    stosunek aktywności wychodzi ~1142.

    > Ameryk jest w starych czujkach i nikt paniki nie
    > sieje. Z polonem to wszscy zamieszani srtaczki (i to dosłownie) by dostali.

    To też.
    Ponadto czujniki z polonem działałyby nie za długo, a 400 lat mało kto
    dożywa.