eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworozwiązanie umowy dostawyrozwiązanie umowy dostawy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "Michał" <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rozwiązanie umowy dostawy
    Date: 29 Jun 2004 16:19:34 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 27
    Message-ID: <2...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1088518774 24133 213.180.130.18 (29 Jun 2004 14:19:34
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 29 Jun 2004 14:19:34 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.25.228.189, 192.168.243.36
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win 9x 4.90; PL; rv:1.6) Gecko/20040113
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:224335
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam Grupę,
    mam pewien problem, z którym nie bardzo moge sobie poradzić. Chcę zrezygnować z
    dostawy zamówionego towaru ze względu na niewywiązanie sie dostawcy z terminu
    dostawy, określonego w zamówieniu i potwierdzeniu a nie jestem pewien, czy nie
    mogę zostać w jakiś sposób zmuszony do odebrania i oczywiście zapłacenia za
    zbędny już towar. Historia jest następująca:
    w hurtowni zamówiłem materiały importowane (często wykonywane pod indywidualne
    zamówienia), których termin dostawy określono na 6 tygodni od zamówienia i
    dostałem potwierdzenie realizacji w ciągu 6-ciu tygodni (do15.06). Po 3-ch
    dniach od potwierdzonego terminu otrzymałem informację, że "towar jedzie" i
    przyjechał - 0k. 30% zamówienia. Następna dostawa miała być kompletna, opóźniona
    10 dni. Przyjechało dalsze 10% towaru. Ponieważ ja musiałem zakończyć kontrakt
    do dzisiaj(termin odbioru 30.06), wczoraj brakujący materiał "wyszarpałem" od
    innych producentów. Mój ukochany dostawca obiecywał dostawę brakującego towaru
    na 1.07, czyli już po moim terminie zakończenia montażu i "jego" towar jest mi
    zupełnie zbędny.
    I moje pytanie:
    czy zamówienie i jego potwierdzenie należy traktować jako umowę dostawy i
    nieprzyjęcie przeze mnie "spóźnionego" towaru można uznać za rozwiązanie umowy
    na podstawie art.610 KC, czy też powinienem wcześniej wyznaczyć dodatkowy termin
    realizacji i rozwiązanie mogło nastąpić zgodnie z art.491 ? A może wogóle błądzę
    po niewłaściwych ścieżkach?
    Z góry wielkie dzięki za każdą radę
    Michał

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1