    From: a...@p...fm
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: robienie zdjęć i wykorzystanie wizerunku - POMOCY!!!
    Date: 17 Feb 2007 04:12:34 -0800

    Witam! :)
    Mam ogromny problem...
    Mianowicie jestem właścicielem wortalu klubowego www.hotparty.com.pl ,
    na którym wrzucane są zdjęcia robione gościom lokali, oczywiście za
    ich zgodą (ustną), do tego każdej osobie rozdawana jest wizytówka z
    adresem gdzie to zdjęcie można sobie ściągnąć (lub też usunąć wedle
    uznania, jest do tego formularz oraz nr tel).
    Wczoraj dostałem pismo od Pani adwokat, "wezwanie do usunięcia
    naruszenia praw oraz spełnienia świadczenia", w którym pisze, że jako
    pełnomocnik wzywa mnie do natychmiastowego usunięcia ze strony
    zdjęcia, od ich jakiegokolwiek wykorzystywania etc. Zdjęcia jakoby
    zostały wykorzystane bezprawnie, a umieszczenie ich na stronie
    spowodowały reperkusje w życiu rodzinnym, towarzyskim i zawodowym.
    Wobec powyższego ("niewątpliwego naruszenia dóbr osobistych") wzywa
    mnie do zapłacenia 1000 zł zadośćuczynienia w terminie 7 dni, więc
    wiele czasu mi nie pozostało... Wbrew pozorom kwota jest niewielka,
    ale działalność mam od tego roku i specjalnie zaciągnąłem kredyt na
    otwarcie, więc nie dysponuję taką sumą.
    Do tego jakby było mało gdybym tego nie zrobił zażąda na drodze
    sądowej określonej sumy na cele społeczne, ech...

    Proszę o radę, ewentualne sugestie, jestem w stanie zapłacić, ale nie
    tej Pani z całym szacunkiem, mam czyste sumienie.
    Serdecznie pozdrawiam!
    Sławek FOJCIK
    s...@h...com.pl
    502 576 076