  • Data: 2007-02-17 14:00:58
    Temat: Re: robienie zdjęć i wykorzystanie wizerunku - POMOCY!!!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    a...@p...fm wrote:
    > Witam! :)
    > Mam ogromny problem...
    > Mianowicie jestem właścicielem wortalu klubowego www.hotparty.com.pl ,
    > na którym wrzucane są zdjęcia robione gościom lokali, oczywiście za
    > ich zgodą (ustną), do tego każdej osobie rozdawana jest wizytówka z

    Do robienia zdjęć - tak samo,jak do patrzenia - żadna zgoda nie jest
    potrzebna.

    > adresem gdzie to zdjęcie można sobie ściągnąć (lub też usunąć wedle
    > uznania, jest do tego formularz oraz nr tel).
    > Wczoraj dostałem pismo od Pani adwokat, "wezwanie do usunięcia
    > naruszenia praw oraz spełnienia świadczenia", w którym pisze, że jako

    Pani adwokat może sobie iść wymlaskać pytonga...

    > pełnomocnik wzywa mnie do natychmiastowego usunięcia ze strony
    > zdjęcia, od ich jakiegokolwiek wykorzystywania etc. Zdjęcia jakoby
    > zostały wykorzystane bezprawnie, a umieszczenie ich na stronie
    > spowodowały reperkusje w życiu rodzinnym, towarzyskim i zawodowym.

    ROTFL

    Jakiś dupek poszedł na imprezę i żona go przyłapała? ;-> (albo
    odwrotnie; lub może szef...)

    > Wobec powyższego ("niewątpliwego naruszenia dóbr osobistych") wzywa
    > mnie do zapłacenia 1000 zł zadośćuczynienia w terminie 7 dni, więc
    > wiele czasu mi nie pozostało... Wbrew pozorom kwota jest niewielka,
    > ale działalność mam od tego roku i specjalnie zaciągnąłem kredyt na
    > otwarcie, więc nie dysponuję taką sumą.

    Patrząc na te zdjęcia, są to ewidentnie "sceny zbiorowe", w których
    ludzie stanowią tylko "element tła" i jako takie pod ochronę wizerunku
    nie podpadają.