  • Data: 2007-02-17 23:53:55
    Temat: Re: robienie zdjęć i wykorzystanie wizerunku - POMOCY!!!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17.02.2007 a...@p...fm <a...@p...fm> napisał/a:
    > na którym wrzucane są zdjęcia robione gościom lokali, oczywiście za
    > ich zgodą (ustną), do tego każdej osobie rozdawana jest wizytówka z
    > adresem gdzie to zdjęcie można sobie ściągnąć (lub też usunąć wedle
    > uznania, jest do tego formularz oraz nr tel).
    > Wczoraj dostałem pismo od Pani adwokat, "wezwanie do usunięcia
    > naruszenia praw oraz spełnienia świadczenia", w którym pisze, że jako
    > pełnomocnik wzywa mnie do natychmiastowego usunięcia ze strony

    Pełnomocnik kogo? Osoby na zdjęciu? Fotografa? Właściciela lokalu?

    > zdjęcia, od ich jakiegokolwiek wykorzystywania etc. Zdjęcia jakoby
    > zostały wykorzystane bezprawnie, a umieszczenie ich na stronie

    Nawet jeśli w przypadku ochrony wizerunku isniało ustne przyzwolenie na
    wykorzystanie, to i tak pozostaje kwestia dowodowa.

    > Proszę o radę, ewentualne sugestie, jestem w stanie zapłacić, ale nie
    > tej Pani z całym szacunkiem, mam czyste sumienie.

    Przyjmując, że ta pani jest pełnomocnikiem osoby ze zdjęcia, to obawiam
    się, że ma rację. Nie chce mi się wchodzić na Twoją stronę, ale z dużym
    prawdopodobieństwem, te zdjęcia przedstawiają osoby które nie są wyłącznie
    elementem tła czy nieistotnym elemenmtem ogółu kompozycji. Zapewne są
    elementem głównym, bo tylko wtedy publikacja tych zdjęć ma większy sens. A
    jeśli tak, to na taką publikację musisz mieć ich zgodę (art. 81).

    --
    Marcin