  • 11. Data: 2008-06-17 14:39:02
    Temat: Re: rękojmia przy nieruchomości
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "kauzyperda" <l...@Z...eu> napisał w
    > wiadomości news:g38dg6$pua$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >>
    > to tak jakby jej nie miał

    Smialy poglad ;-)

    Z tresci pierwszego posta Woja nie wynika zeby jako wykonawca zawieral
    lumowy z dalszymi podwykonawcami (a tylko dla takich umow kc przewiduje
    rygor niewaznosci - 647[1]par.4 kc)

    A 648 kc juz takiego rygoru nie przewiduje, a zdaje sie w tym wypadku
    mamy do czynienia ze zwykla umowa o roboty budowlane pomiedzy inwestorem
    a wykonawca

    --
    pozdr
    luck

  • 12. Data: 2008-06-17 14:45:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.06.2008 kauzyperda <l...@Z...eu> napisał/a:

    > No jest.
    > A cos to zmienia wzgledem 656 i 637 kc?

    Dom = budynek, 568 i 561kc?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2008-06-20 20:55:44
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Kacper pisze:

    > Zawiadowmiłem w terminie i dostałem odpowiedz na pismie. Mam cala
    > korespondecje.

    No to plus dla Ciebie

    > Biegły nie napisal jaki charakter maja wady.

    No to pogadac trzeba z bieglym i samemu ocenic, bo niestety przepisy o
    ktorych napisalem sa niestety takie sobie i trzeba bardzo uwazac czego
    sie zada

    > Ale co bedzie, jak Sad uzna,
    > ze sa to wady istotne i moge od umowy tylko odstapic.

    Nie da sie oczywiscie przewidziec co uzna sad, nie znamy tez dokladnie
    okolicznosci sprawy, w kazdym razie orzecznictwo na tle umow o roboty
    budowlane jest co najmniej niejednolite i jest tu kilka kwestii spornych
    - co prawda jak wady istotne, to tylko odstapienie, a wiec przyslugiwac
    Ci bedzie roszczenie o zwrot wplaconych pieniedzy, choc zapewne
    ostatecznie tylko najwyzej jakiejs czesci. Ale najpierw skierowalbym
    wyraznie wezwanie do usuniecia wad i dal termin.
    Problematyczny jest przy tego typu umowach charakter odstapienia, bo
    ogolna teoria i cz. ogolna kc mowi, ze odstapienie ma charakter
    "niweczacy" i strony musza sobie zwrocic co do tej pory swiadczyly, ale
    wiadomo ze o ile pieniadze zwrocic mozna, to z budynkiem i robotami
    budowlanymi juz gorzej, bo wiadomo ze to jest czesto niezwracalne. Sa w
    orzecznictwie poglady, ze np. takie odstapienie ma skutek na
    przyszlosc ale to w odniesieniu do odstapienia w trakcie robot, a
    problematyczne jest odstapienie po odebraniu dziela

    > To albo mam isc
    > pod most albo mieszkac w domu nienadajacym sie do mieszkania? czy moge zadac
    > naprawienia szkody (tj. np kosztu wynajatych przeze mnie innych budowlancow)
    > ?

    Czym innym szkoda, czym innym wykonanie zastepcze.
    Na domiar zlego jest orzecznictwo*, ze mimo wszystko z samych przepisow
    kc nie przysluguje Ci uprawnienie do wykonania zastepczego, tzn. najecie
    innych fachowcow na koszt partaczy, a znajac zycie odpowiednich
    postanowien w umowie nie ma(?) - choc nb. jest tez to tego b. krytyczna
    glosa Letowskiej, ale rokowania mimo wszystko na wykonanie zastepczne sa
    kiepskie.
    Szkode z kolei trzeba wyliczyc i wykazac - w gre moze moglaby wchodzic
    odpowiedzialnosc za nienalezyte wykonanie zobowiazania, ale to zupelnie
    inna podstawa odpowiedzialnosci, mozna sie nad tym ewentualnie
    pozastanawiac.

    Za mocno juz wchodzimy w szczegoly i zbyt wiele zaczyna zalezec od
    konkretnych okolicznosci sprawy

    *) pisze z pamieci, ale jak sie pojawi potrzeba to wynajde co trzeba :-)

    --
    pozdr
    luck

  • 14. Data: 2008-06-20 20:57:28
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Marcin Debowski pisze:

    > Dom = budynek, 568 i 561kc?

    No i co z tego niby na wynikac? Bo nie rozumiem...

    --
    pozdr
    luck

  • 15. Data: 2008-06-20 23:12:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.06.2008 kauzyperda <l...@Z...eu> napisał/a:

    > No i co z tego niby na wynikac? Bo nie rozumiem...

    O matko. On MZ nie powinien reklamować usług budowlanych a wady budynku bo
    napisał, że chodzi o wykonanie domu. To są różne przepisy.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2008-06-21 05:31:50
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Debowski pisze:

    > Dom = budynek, 568 i 561kc?

    a była umowa sprzedaży?

    KG

  • 17. Data: 2008-06-21 06:50:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.06.2008 kam <x#k...@w...pl#x> napisał/a:
    > a była umowa sprzedaży?

    Czy kupno zestawu mebli pod konkretną kuchnię jest umową o dzieło czy
    sprzedaży? MZ dość płynna granica.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2008-06-21 09:02:59
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Marcin Debowski pisze:

    > Czy kupno zestawu mebli pod konkretną kuchnię jest umową o dzieło czy
    > sprzedaży? MZ dość płynna granica.

    Ja w ogole nie wiem skad dyskusja o sprzedazy...

    Pierwszy post w watku:

    I ktos tam sie dopytuje:

    --
    pozdr
    luck

  • 19. Data: 2008-06-21 12:54:52
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Debowski pisze:
    > Czy kupno zestawu mebli pod konkretną kuchnię jest umową o dzieło czy
    > sprzedaży? MZ dość płynna granica.

    umowa o wykonanie domu (czy mebli) jest umową o dzieło

    KG

  • 20. Data: 2008-06-21 18:01:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Jun 2008, kam wrote:

    > umowa o wykonanie domu (czy mebli) jest umową o dzieło

    Umowa o roboty budowlane nie jest umową o dzieło.
    Ma własną definicję w Kodeksie Cywilnym (równorzędną z dziełem)!
    Można po prawdzie powiedzieć, że jest "umową podobną", tak jak
    umowa zamiany wobec umowy sprzedaży czy umowa dzierżawy wobec
    umowy najmu, rzeczywiście w art. 656 jest stwierdzenie iż do
    niektórych zdarzeń "stosuje się odpowiednio przepisy umowy
    o dzieło" :) niemniej jest to odrębna umowa nazwana.

    pzdr, Gotfryd