  • 1. Data: 2008-06-16 19:44:24
    Temat: Kupno domu dokumenty.
    Od: "zxc" <z...@z...pl>

    Witam Szanownych,

    Nie wiem , czy to dobra grupa ale jak sadze wielu z Was ma podobny problem
    za sobą
    wiec zapytam o dokumenty o które powinienem zapytac sprzedajacego a których
    bezwzględnie wymagać.

    Na chwile obecną właściciel przedstawie mi mapkę sytuacyjną i wyciąg z
    ksiąg - mówi , że to wszystko co ma i wszystko co jest mi potrzebne. Na oko
    wydaje sie za mało, chciałbym zobaczyc jakąś dokumentacje techniczną - tej z
    kolei twierdzi ze nie ma. Dom wg. tego co mówi został wybudowany w 2004 r,
    wiec takie rzeczy nie powinny być niczym odkrywczym.

    pozdrawiam
    LC

  • 2. Data: 2008-06-17 15:49:28
    Temat: Re: Kupno domu dokumenty.
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "zxc" <z...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tej z kolei twierdzi ze nie ma. Dom wg. tego co mówi został wybudowany w
    > 2004 r, wiec takie rzeczy nie powinny być niczym odkrywczym.

    Po oddaniu budynku miał prawo dokumentację budowy wyrzucuć bo nie jest już
    formalnie potrzebna. Fakt natomiast, że zdjecia instalacji czasem się
    przydają. Ale to już tylko dobra wola. Do aktu notarialnego zasadniczo
    potrzebny jest tylko właściciel oraz jego dowód osobisty. Notariusz powinien
    osobiście sprawdzić księgę wieczystą w sądzie a nie tylko obejrzeć odpis.

  • 3. Data: 2008-06-17 18:13:11
    Od: Heming <n...@n...pl>

    William pisze:

> [...]
    > się przydają. Ale to już tylko dobra wola. Do aktu notarialnego
    > zasadniczo potrzebny jest tylko właściciel oraz jego dowód osobisty.

    Tak? A na jakiej podstawie notariusz zawnioskuje o wpis w KW? Na
    podstawie dowodu osobistego wlasciciela nieruchomosci?

    > Notariusz powinien osobiście sprawdzić księgę wieczystą w sądzie a nie
    > tylko obejrzeć odpis.

    Jasne. Bo nie ma nic innego do roboty tylko latac do sadu i osobiscie
    sprawdzac 50 ksiag tygodniowo. :>

  • 4. Data: 2008-06-17 18:18:08
    Od: Heming <n...@n...pl>

    zxc pisze:
    > Dom wg. tego co mówi został wybudowany w 2004 r,
    > wiec takie rzeczy nie powinny być niczym odkrywczym.

    Jak ma pozwolenie na uzytkowanie to po co mu te dokumenty trzymac?

  • 5. Data: 2008-06-17 19:45:52
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 17 Jun 2008 20:13:11 +0200, Heming napisał(a):

    > Jasne. Bo nie ma nic innego do roboty tylko latac do sadu i osobiscie
    > sprawdzac 50 ksiag tygodniowo. :>

    Jeśli notariusz swoją robotę traktuje poważnie to zatrudnia do tego celu
    specjalnie osobę, która cały czas swojej pracy spędza czy to w KW czy KRS
    czy innych czytelniach tego typu.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Aleje Jerozolimskie budowa stacji: http://tiny.pl/kq2b

  • 6. Data: 2008-06-17 21:40:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2008, William wrote:

    > Użytkownik "zxc" <z...@z...pl> napisał
    [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Po oddaniu budynku miał prawo dokumentację budowy wyrzucuć bo nie jest już
    > formalnie potrzebna.

    Ale dokumentacja budowy a dokumentacja budynku to dwie różne rzeczy!
    AFAIK ta druga "ma być".
    Zetknąłem się z tym w praktyce tylko w zakresie regulowanym przez
    ustawę o własnosci *lokali*, ale sądzę iż dotyczy wszystkich budynków
    mieszkaniowych (czy mylę się?)
    O ile wiem praktyka bywa właśnie taka, że tej dokumentacji... nie ma :>
    a z okazji tego, że powcinało np. przy okazji wojen nie tylko takie
    dokumentacje, to nikt nie łazi i nie rozstrzeliwuje nie posiadających
    tych papierów.

    pzdr, Gotfryd