  • 1. Data: 2008-06-17 16:42:07
    Temat: Prawo drogowe
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Nie jestem pewien definicji "skrętu w prawo" choć wydaje mi sie że wymaga
    skrzyżowania albo zmiany pasa ruchu. Czy można więc przejechać zgodnie z
    kodeksem taką drogę:?
    http://cranky.webpark.pl/fun1.jpg
    http://cranky.webpark.pl/fun2.jpg

  • 2. Data: 2008-06-17 18:39:00
    Temat: Re: Prawo drogowe
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    cranky napisał(a) :
    > http://cranky.webpark.pl/fun1.jpg
    > http://cranky.webpark.pl/fun2.jpg

    "420 przekroczony limit transferu"

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 3. Data: 2008-06-18 04:11:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cranky wrote:
> [...]
    > skrzyżowania albo zmiany pasa ruchu. Czy można więc przejechać zgodnie z

    Jeśli to jest droga dwukierunkowa i po lewej stronie est "wlot", to
    byłoby super gdyby ten znak nakaz jazdy stał przed rozwidleniem, a nie
    tu. Ktos tu ciężko na głowę upadł.

  • 4. Data: 2008-06-18 07:17:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 17 czerwiec 2008 18:42
    (autor cranky
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <cguao2dsmxe4.cxhzcf3zfokz$.dlg@40tude.net>):

> [...]
    > skrzyżowania albo zmiany pasa ruchu. Czy można więc przejechać zgodnie z

    A co nie tak? Masz skręcić w prawo za znakiem. Skręcasz? Skręcasz. A że za
    chwilę zmieniasz sobie pas, to już inna bajka.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-06-18 08:31:27
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 Jun 2008 18:42:07 +0200, cranky napisał(a):

> [...]
    > skrzyżowania albo zmiany pasa ruchu. Czy można więc przejechać zgodnie z

    Logika tego znaku jest oczywista - masz jechać w prawo, bo w lewo się nie
    da - dlatego postawili ten nakaz a nie zakaz skrętu w lewo. Mieli do wyboru
    te dwa i wybrali sensowniej.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2008-06-18 08:43:10
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 17 Cze, 18:42, cranky <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > skrzyżowania albo zmiany pasa ruchu. Czy można więc przejechać zgodnie z

    Gdyby znaku nie bylo, to na skrzyzowaniu ze zdjecia 1 moglbys skrecic
    w lewo (pojechac za bialo/niebieska ciezarowka) a na zdjeciu 2 -
    pojechac pod prad.

    --
    Regards
    Matt

  • 7. Data: 2008-06-18 11:26:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cranky" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    To, ze na znaku "Nakaz skrętu w prawo" strzałka jest zakręcona pod kątem
    90* akurat ni oznacza, ze w praktyce taki musi być zakręt. Tu akurat ma te
    jakieś 5-10* i tyle. Za znakiem masz się kierować w prawo. Znak moim
    zdaniem zbędny - dokąd jest widoczne oznakowanie poziome. Ale w wypadku
    pokrywy śniegowej zabezpiecza przed jazdą w lewo za tą niebieską ciężarówką
    widoczną na fotce 1.

  • 8. Data: 2008-06-18 12:17:44
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Jun 2008 09:17:54 +0200, Tristan napisał(a):

    > A co nie tak? Masz skręcić w prawo za znakiem. Skręcasz? Skręcasz. A że za
    > chwilę zmieniasz sobie pas, to już inna bajka.
    Nie SKRĘCAM w prawo. Jadę jak za strałką "nakaz jazdy prosto" czyli dalej
    drogą z pierwszeństwem. To że jezdnia zakręca i ja z nią - to co ma do
    rzeczy? Nie stawia się nakazu skrętu przed zakrętem (uwaga - szosa skręca 3
    stopnie w prawo skręć z nią bo jadąc prosto napotkasz rów?)! Stawia się
    przed skrzyżowaniem albo przed możliwą zmianą pasa. A tu mam skręcić - w
    ulicę na skrzyżowaniu czy zmienić pas na prawy - kiedy po prawej jest
    bariera?

  • 9. Data: 2008-06-18 12:34:42
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 18 Cze, 14:17, cranky <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > przed skrzyżowaniem albo przed możliwą zmianą pasa. A tu mam skręcić - w
    > ulicę na skrzyżowaniu czy zmienić pas na prawy - kiedy po prawej jest

    Na zdjęciach nie ma żadnej strzałki "nakaz jazdy prosto". Skręcasz w
    prawo. To, że droga nie podchodzi pod kątem prostym, nie ma znaczenia.
    Skręcasz w prawo -> na zdjęciach jedziesz w górę. Skręcasz w lewo - na
    zdjęciach jedziesz w dól. Nie masz możliwości jechać prosto - jazda
    prosto oznaczałaby przecięcie drogi głównej, nie wjechanie na nią.

    --
    Regards
    Matt

  • 10. Data: 2008-06-18 13:20:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 18 czerwiec 2008 14:17
    (autor cranky
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1grdxtos5oif8$.bnpo9o96q6zu$.dlg@40tude.net>):

    > Nie SKRĘCAM w prawo. Jadę jak za strałką "nakaz jazdy prosto" czyli dalej
    > drogą z pierwszeństwem. To że jezdnia zakręca i ja z nią - to co ma do
    > rzeczy?

    No skręcasz za znakiem. Zablokuj kierownicę na sztywno, wciśnij gaz i poproś
    spadkobierców, żeby tu przysłali relację.

> [...]
    > przed skrzyżowaniem albo przed możliwą zmianą pasa. A tu mam skręcić - w
    > ulicę na skrzyżowaniu czy zmienić pas na prawy - kiedy po prawej jest

    masz skręcić w prawo w pas ,,rozbiegówkę'' a nie w lewo.

    --
    Tristan