    From: marcind <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: reklamacja usług warsztatu samochodowego
    Date: Fri, 19 Jun 2009 07:06:56 -0700 (PDT)

    Witam,
    Mam pytanie w sprawie reklamacji usług w warsztacie samochodowym;
    Tydzień temu oddałem samochód (stare autko o wartości ok. 8k PLN) do
    warsztatu (duża sieć warsztatów samochodowych) w celu wymiany klocków
    hamulcowych (przewidywana cena 90 + 70, klocki + robocizna).
    Niestety po zdjęciu starych klocków powiedziano mi, że szczęki są
    zablokowane i że Panowie nie są w stanie wstawić nowych klocków oraz
    że konieczne jest 'rozruszanie szczęk', które będzie kosztować ok.
    300PLN.
    Oczywiście zapytano się mnie czy się decyduję na taką operację, jednak
    było to pytanie retoryczne, bo samochód nie nadawał się już do jazdy
    (hamulców tylnych nie było).
    Po 'rozruszaniu' szczęk i zamontowaniu nowych klocków dostałem
    samochód jako 'sprawny' (cena ~400PLN), jednak już po 10km okazało
    się, że hamulce są zaciśnięte i nie da się jechać dalej. Po powrocie
    do warsztatu Panowie powiedzieli, że tak się zdarza i że oczywiście
    teraz będę dalej naprawiać, ale teraz konieczna jest wymiana całego
    mocowania hamulca kosztująca ok. 500 PLN.
    I ponownie zostałem postawiony w sytuacji bez wyjścia, bo samochód był
    niezdatny do jazdy.
    Ponieważ nie zdecydowałem się na zostawienie w tym warsztacie 900 PLN
    (za naprawę, która miała wynosić początkowo ~160PLN) musiałem zapłacić
    za lawetę i przewieźć samochód do innego warsztatu oczywiście ponosząc
    dodatkowe koszty.

    Podsumowując:
    Chciałem wymienić klocki hamulcowe, operacja miła kosztować ~160 PLN.
    Zapłaciłem 400PLN i dostałem niesprawny samochód.
    Oraz poniosłem kolejne koszty lawety i drugiego warsztatu.

    Czy w jakikolwiek sposób mogę odzyskać, chociaż część pieniądzy?

    Bardzo dziękuję za pomoc lub poradę.