  • Data: 2009-06-19 15:06:54
    Temat: Re: reklamacja usług warsztatu samochodowego
    Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    marcind pisze:

    > Oczywiście zapytano się mnie czy się decyduję na taką operację, jednak
    > było to pytanie retoryczne, bo samochód nie nadawał się już do jazdy
    > (hamulców tylnych nie było).

    To że samochód nie nadaje się do jazdy nie oznacza że nie można go
    przewieźć do innego warsztatu na lawecie.

    > Po 'rozruszaniu' szczęk i zamontowaniu nowych klocków dostałem
    > samochód jako 'sprawny' (cena ~400PLN), jednak już po 10km okazało

    Kto Ci powiedział że otrzymujesz samochód sprawny ? Co zleciłeś
    warsztatowi - doprowadzenie samochodu do sprawności czy wymianę klocków ?

    > do warsztatu Panowie powiedzieli, że tak się zdarza i że oczywiście
    > teraz będę dalej naprawiać, ale teraz konieczna jest wymiana całego
    > mocowania hamulca kosztująca ok. 500 PLN.

    Owszem, tak się zdarza w starych samochodach. Generalnie stare
    samochody są relatywnie lepsze od nowych (bo solidniej były
    produkowane), ale dla każdego modelu jest pewna bariera rocznikowa po
    przekroczeniu której naprawy są droższe niż samo auto.

    > I ponownie zostałem postawiony w sytuacji bez wyjścia, bo samochód był
    > niezdatny do jazdy.

    J. w.

    > Ponieważ nie zdecydowałem się na zostawienie w tym warsztacie 900 PLN
    > (za naprawę, która miała wynosić początkowo ~160PLN) musiałem zapłacić
    > za lawetę i przewieźć samochód do innego warsztatu oczywiście ponosząc
    > dodatkowe koszty.

    No i to był błąd. Mogłeś wcześniej skonsultować koszty naprawy z innym
    warsztatem, wiedząc że będzie potrzebna wymiana zacisku. Myślisz że
    gdybyś naprawiał w innym warsztacie, to zacisk nie zablokowałby się ?
    Pewnych rzeczy nie można przewidzieć i trudno mieć o to do kogokolwiek
    pretensje. Co innego gdyby warsztat nie pytając Cię o zgodę wykonał
    dodatkowe czynności bez informowania Ciebie i proszenia o zgodę.

    > Chciałem wymienić klocki hamulcowe, operacja miła kosztować ~160 PLN.
    > Zapłaciłem 400PLN i dostałem niesprawny samochód.

    Nie - dostałeś taki sam samochód z wymienionymi klockami. Nie zleciłeś
    naprawy układu hamulcowego, lecz wymianę klocków. Wyobraź sobie że to Ty
    prowadzisz warsztat i przyjeżdża do Ciebie auto na napełnienie
    klimatyzacji. Wykonujesz to w zgodzie ze sztuką, kasujesz za usługę i
    się żegnasz. Następnego dnia przyjeżdża klient z pretensjami że klima mu
    działała raptem jeden dzień i przestała. Okazuje się że uciekł freon
    przez dziurkę, jaka powstała w skorodowanej rurce pod wpływem ciśnienia.
    Czy to Twoja wina ? Miałeś napełnić, to napełniłeś. Szczelność też
    sprawdziłeś. Wszystko jak potrzeba... Oczywiście powiesz klientowi że
    możesz mu wymienić rurkę i ponownie napełnić układ, to jednak będzie
    kosztowało. Nie widzisz analogii do swojego własnego przypadku ?

    > Oraz poniosłem kolejne koszty lawety i drugiego warsztatu.

    To już była Twoja decyzja i Twoje koszty. Nikt nie zmusił Cię do
    określonego zachowania.

    > Czy w jakikolwiek sposób mogę odzyskać, chociaż część pieniądzy?

    Nie możesz. W żadnym wypadku wina nie leży po stronie warsztatu, który
    w założeniu prawidłowo wykonał swoje zadanie. Chciałeś wymienić klocki
    więc zostały one wymienione. Ponieważ operacja ta wymagała dodatkowych
    czynności, zostały one wykonane za Twoim przyzwoleniem.

    Jedyne co możesz zrobić to dowieść, że blokada zacisku/tłoczków wynikła
    z błędnie przeprowadzonej operacji wymiany klocków lub owego
    "rozruszania". Nie jest to niemożliwe, ale raczej problematyczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio