  • 1. Data: 2007-08-28 14:03:53
    Temat: jak zglosci pozyczke sprzed 2007 roku ?
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Dostalem od rodzicow troche pieniedzy na mieszkanie, bylo to w 2003 roku, a
    nie sprawdzilem wtedy dokladnie przepisow. Teraz kupuje dzialke i wiem ze
    moge sprowokowac tym US do kontroli wiec chce sprawe zalatwic.
    Suma byla wieksza niz ta łacznie w limitach jakiego nie trzeba zglaszac.
    Tak na prawde to byla darowizna, ale dla tej musialbym placic 7% podatku,
    wiec wole by to byla pozyczka, ktorej po prostu jeszcze nie zaczalem
    splacac - wtedy podatek to 2%.
    Mam jednak watpliwosci co mam pokazac w US by nie kazali mi placic odsetek.
    Dawniej bylo tak ze obowiazek podatkowy pojawial sie w momencie zgloszenia
    do US, wiec nie bylo mowy o odsetkach. Ale jaka date napisac na umowie
    pozyczki ? Przelewy sa z 2003 roku.
    Gdzies czytalem ze gdy zglosi sie teraz dawne pozyczki i darowizny to nie ma
    kar, te sa dopiero jak powola sie na nie przy kontroli.